loopstoeltje

Hooi Allemaal even een vraagje,



Mijn dochtertje is nu 3, 5 maanden en van de week was iuk bij kenissen
di ehet loppstoeltje beneden hadden staan, je raad het al hebik haar er
even in gezet en ze vond het prachtig. Ik vraag me alleen af vanaf
welke leeftijd mogen ze in een loopstoeltje, moeten ze eerst rechtop
kunnen zitten of mag het nu ook al met mate?



Alvast bedankt voor de reactie!!!



Groetjes Marillion100
 
Ik heb gehoord dat die loopstoeltjes heel slecht zijn voor de heupen. Wat er van waar is weet ik niet maar onze dochter is net klaar met de behandeling voor heupdyplasie en heeft een achterstand in te halen maar ik zet haar dus zeker niet in zo'n stoeltje.
Ook schijnen ze gevaarlijk te zijn...Ik weet het natuurlijk allemaal niet zeker heb het ook maar van horen zeggen.
 
Hoi,

Ik heb zelf een loopstoeltje gekocht toen Daan een maand of 5 was, het schijnt inderdaad niet zo goed voor de heupjes te zijn en ze schijnen een fase in hun ontwikkeling over te slaan.
3,5 maand is nog wel erg vroeg voor een loopstoeltje.
In het begin ging Daan maximaal 10 minuten in het loopstoeltje. Nu is hij bijna 7 maanden en kan zelfstandig zitten en al aan de tafel staan, en gaat hij wel langer in het loopstoeltje.
Mijn mening is dat 3,5 maand nog wel heel erg jong is hoor je kunt beter nog even wachten tot ze iets steviger is.

Groetjes Saskia
 
De fysio raadde het ten zeerste af om er jong mee te beginnen. Het is niet alleen slecht voor de heupen, maar als ze nog niet groot/lang genoeg zijn dan gaan ze op hun tenen lopen om zo vooruit te kunnen komen. Hierdoor is het dus ook niet goed voor de ontwikkeling van de voeten.
Zij raadde het aan als je het wil gebruiken het pas te doen als ze met de voeten plat op de grond kunnen en zoals met alles zeker niet te lang.
Ook de kans dat ze een fase over slaan  is dan aanwezig. Kan natuurlijk leuk zijn voor de ouders, maar rollen, tijgeren, kruipen, staan, lopen horen allemaal bij de ontwikkeling van het kind.
 
hoi hoi

Ik heb een dochtertje van ruim 6 maanden en is helemaal gek van der loopstoeltje.. echt ze vind het helemaal geweldig.. De eerste x was ze ruim 4 maanden toen mocht ze elke x even, nu zit ze er best vaak in.. ze word echt boos als ze niet mag.. ja of het echt zo slecht is.. ik weet t niet.. ik hoor van zo veeeeel moeders dat hun kinderen er nooit last van hebben gehad.. elke maand word er naar der heupjes en zo gekeken op cb en alles is perfect.. je moet gewoon doen way je gevoel zegt.. succes
 
Hoi,

Zoals hierboven al is geschreven kan het te jong gebruiken van een loopstoeltje leiden tot spitsstand van de voetjes, wat weer heel moeillijk is af te leren. Ik zou er dus mee oppassen....

Groetjes,

Gea
 
Hai ! Ik zou zo'n loopstoeltje pas gaan gebruiken als je kindje zelfstandig kan gaan zitten en al kan staan en een beetje lopen langs de tafel. Je loopt anders veel risico met de heupen, maar ook met de voeten. Als een kindje langdurig op zijn teentjes loopt, krijg je spitvoetjes. Ik heb jaren op mijn tenen gelopen en veel aan ballet gedaan, waardoor ik daarna jaren therapie heb moeten volgen om weer plat op mijn voeten te kunnen lopen. Het is een lange weg en bovendien in mijn geval pijnlijk. Wij hebben bewust geen gebruik gemaakt van het stoeltje. Mijn moeder kwam er vorige week mee aan (mijn zoon is inmiddels ruim  9 maanden), maar ook nu nog mag hij er maar 10 minuten per dag in van ons, opgedeeld in 3 x een paar minuutjes. Hij kan al wel staan en lopen langs de tafel, dus hij loopt ook in de loopstoel echt plat op z'n voetjes.
Ik zou er gewoon mee wachten, het gaat al zo snel en lopen komt vanzelf wanneer je kindje eraan toe is. Gr. Cato
 
Hoi dames,

Lastig he zoiets? Je wilt het beste voor je kindje maar ook zijn/haar ontwikkeling
niet in gevaar brengen. Mijn zoontje is nu bijna 11 maand. Hij kan vanaf dat hij 7 maand
was goed stevig zitten. Hij vertikt het alleen om zelf te gaan zitten. Wel als hij je
handen vast heeft maar anders niet. Heeft hij gewoon geen zin in.
Als je kleintje in zo'n loopstoeltje gaat is de eerste vereiste dat hij/zij goed stevig kan
zitten zonder steun. Dan is het ruggetje sterk genoeg om het aan te kunnen en ook de heupjes zijn dan al een stuk verder ontwikkeld. Dat is dan dus niet meer zo'n probleem.
Mijn zoontje zit vanaf 8 maand dus ook wel in het loopstoeltje. Alleen dan maximaal
een half uur per dag. Meestal 2x een kwartier. Dat hebben wij zo gedaan op aanraden van de kinderarts waar we toen nog bij liepen. Spitsvoetjes kunnen idd ontstaan als je kleintje er langer in zit dan dat. Maar schrik niet als ze het toch doen want alle kinderen
die leren staan en lopen staan eerst op hun tenen. Dat komt vanzelf goed.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan