loopstoeltje

Volgends mij mogen ze er pas vanaf 6 maanden in. Mijn zoontje (nu 14
maanden) die vond het echt fantastisch! Lekker rondrennen! Er gaat
ineens weer een wereld voor ze open!
 
Hallo,

Het is bewezen dat loopstoeltjes heel slecht zijn voor de ontwikkeling en zeker al zo jong. Je kindje wordt in een houding gezet waar hij nog niet aan toe is en zijn beentjes gaan maar. Op deze manier komen ze heel gemakkelijk vooruit, maar door de wieltjes gaan ze sneller dan dat ze aan kunnen. Er is zelfs gebleken dat je de ontwikkeling juist mee remt, omdat bepaalde spieren (rug, heupen  en bovenbenen) er juist lui van worden en dat zijn juist de spieren die een baby nodig heeft om te kunnen gaan kruipen en later te gaan lopen. Het gevolg: je kind gaat juist later lopen dan anders het geval was. Babies vinden de loopstoel echt heel leuk, waardoor je ze vaak ongemerkt toch langer erin laat zitten. En het is ook wel lekker makkelijk, maar uiteindelijk doe je meer kwaad dan goed.
Weet je dat zo'n loopstoeltje in geen een leveranciersboek voor kindercentra's te koop staat!!! Dat zegt al genoeg lijkt mij. Alleen bij kindjes met het syndroom van down of via de kinderarts wordt een loopstoeltje wel eens aangeraden,om dat bij die kindjes de beenspieren juist heel slap zijn en de rugspieren weer sterk.
Iedereen moet het voorzich weten, maar bij ons komt ie er niet in.
 
Terug
Bovenaan