Loopstoeltje

Hallo

De voorwaarden om in zo'n loopstoeltje te kunnen banjeren is dat
je kind los kan zitten en
dat je niet langer als 1 uur per dag je kind in het stoeltje laat zitten.
(over de dag verdeeld dus)
Nu heeft een kind van 5 a 6 maanden die kan zitten het na 10 a 15 minuten wel gehad.
We gingen dan samen een spelletje spelen of opruimen of tikkertje spelen of hij liep achter de kat aan. Als je kind niet wil dan laat hij of zij dat wel merken. Ons neefje wist niet wat hij er mee moest en hing een beetje. Onze zoon wilde graag,   kroop naar de loopstoel toe.werd pas rustig als hij er even in zat.
En na 10 of 15 minuten wilde hij weer er uit.



Succes met je keuze.

Martine





 
hoi, hoi,

nou je ziet dat de meningen over het loopstoeltje aardig zijn verdeeld!!

wij hebben er zelf eentje gekregen toen ik nog inverwachting was.

Elmar heeft er voor het eerst ingezeten toen hij een maand of zeven was. in het begin vond hij het leuk maar na een paar keer vond hij het niets meer dus hebben wij het maar weer opgeruimd.

het is wel belangerijk dat je kindje zelfstandig kan zitten, want anders bommelt hij erin in en dat is niet goed voor je kindje. als ze eenmaal in de gaten hebben hoe zon ding werkt dan gaat het best nog wel hard hoor!

ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt en succes ermee.

Gr. Annelies
 
quote: MamaBabe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-07-2007 07:33:29'));

Het word niet voor niks afgeraden. Ophet cb zeggen ze wel vaker dingen waar m'n oren van gaan klapperen. Kindertjes die voordat ze echt kunnen lopen gewend zijn geraakt aan zo'n loopstoeltje hebben inderdaad in de toekomst meer kans op problemen met de heupjes, maar vooral, de spieren aan de achterkant van de beentjes hoeven zich minder te strekken doordat het kindje op de teentjes gaat lopen. Vaak gaat het goed, maar ik ken ook kindertjes die nu naar school gaan en nog steeds op hun tenen lopen! Er is heel wat fysiotherapie voor nodig om dat te verbeteren, en helemaal goed komt het nooit. Ik zou het risico niet nemen!



Hoi meiden,
Het klopt idd dat het niet zó goed om je kindje in een loopstoeltje te doen, maar zó slecht is het ook niet. Wij hebben onze oudste vanaf 7 mnd in een loopstoeltje gehad, niet veel, zo'n 3 á 4 keer een kwartier. Zij heeft nog nooit op haar tenen gelopen, ze liep zelfstandig met 9 maanden, gewoon recht en op de platte voet en haar heupen zijn keurig recht, dat heb ik nog laten controleren. We hebben voor onze jongste ook weer een loopstoeltje aangeschaft, ze is nu ruim 7,5 maand. We hebben dit ook gedaan omdat zij erg boos werd van het niks kunnen doen, ze tijgert inmiddels al flink, dus pas als ze dat echt zat is, mag ze even in het loopstoeltje, ook weer max een kwartiertje. Onze jongste heeft net 7 behandelingen bij de manueel therapeut erop zitten vanwege Kiss en mede daarom heb ik extra geinformeerd naar het loopstoeltje. Zij zei dat ze er best twee á drie keer per dag een kwartiertje in mag, maar dan weer afwisselen. Ze zei dat het er met name om ging dat ze steeds van houding veranderen, dus dan weer even kruipen, dan weer even liggen, dan even in het loopstoeltje. Dus niet een half uur of een uur, dan kan het geen kwaad. Ditzelfde heeft het cb ook tegen mij gezegd. Dus ik ben persoonlijk voor.. maar met mate.
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan