loopstoeltje

A

Anoniem

Guest

Hallo Dames
ik weet dat ik hier wel veel discussie mee opwek maar wil toch graag weten hoe jullie hier over denken.

Ik ben moeder van 2 kindjes een dochtertje van 6 jaar en een zoontje van bijna 6 maanden.
ik heb de opleiding spw gedaan en daar was de discussie al.
Ik was zelf heel erg tegen een loopstoeltje,
en heb die bij mijn eerste kindje dus ook niet gekocht, nu is mijn zoontje geboren en is heel bewegelijk en vind het alleen even leuk in de box en in de wipstoel, hij wil al veel meer dan dat hij kan.
nu heb ik dus een loopstoeltje gekocht en hij is helemaal vrollijk en sjeesd de hele kamer door is aan het kletsen,
ik doe hem er elke keer maar eventjes in.
hoe denken jullie over een loopstoel?

Wat was ook weer het tegenargument tegen een loopstoeltje? Ik heb wel e.e.a. aan discussies gelezen toen m'n dochter kleiner was, maar ik ben het even kwijt.
Wij hebben toentertijd een loopstoeltje van m'n schoonzus gekregen en uiteindelijk heeft m'n dochter zich daar maanden lang goed mee vermaakt. Ze heeft geen rugproblemen, loopproblemen of wat dan ook ontwikkeld, dus...
Wij lieten haar er ook niet al te lang in; lekker afwisselen met in de box, wipstoeltje en op de vloer. Maar lekker even in dat ding door de kamer sjesen vond ze erg leuk.

Als Mika goed kan zitten dan halen we het ding ook weer van zolder. Ik heb er geen problemen mee.

Het werd ons afgeraden door de fysio. Ze zijn nog niet toe aan die bewegingen, op die manier. Je forceert de ontwikkeling te snel ofzo. En het had ook te maken met de voetjes... die konden verkeerd gaat staan ofzo.
Maar voor de rest weet ik het ook niet zo goed...

Hallo,

Ik heb er heel lang mee gewacht, maar ook wij hebben een dochtertje wat maar even in de box wil. Het wipstoeltje wilde ze niet meer. Ze wilde overal tegenaan staan en lopen. Sinds ze het loopstoeltje heeft amuseert ze zich beter alleen. Ze heeft het naar haar zin en mama heeft nu af en toe even haar handen vrij om iets te doen terwijl ik haar in de gaten houdt.
De kleine zit er vanaf 7,5 maand pas in. Ze gebruikt haar hele voet om mee te lopen.
Ze zit er niet lang in, hooguit 20 minuten. Volgens mij valt het allemaal wel mee, ik heb er vroeger als baby ook in gezeten en er niets aan overgehouden. Maar goed, die beslissing moet ieder voor zich nemen.

groetjes,

Hoi!
Onze zoon krijgt fysio en met haar heb ik het er laatst over gehad.
Volgens de fysio is het uit de boze!
Kindjes leren op een verkkerde manier lopen, n.l. op de tenen.
En dit moet dus vervolgens bij de fysio worden afgeleerd.
Ook is het slecht voor de heupen, omdat ze er verkeerd in hangen!
Dus voor mij is het geen optie!

Heey

Ik werk zelf in de kinderopvang en daar mogen ze echt niet meer aangeschaft worden.
Ook door fysio wordt het idd afgeraden.
Zelf ben ik van menig dat als je je kind er maar af en toe een kwatiertje ofzo inlaat het niet zoveel kwaad kan.
Je moet gewoon dingen tegen elkaar afwegen, het is ook niet fijn als je kindje het niet naar zijn zin heeft en jij ook nooit een keer je handen vrij hebt.

xx

Hoi,

Hier een fysio. Zoals er al beschreven staat is het echt niet goed om je kindje erin te zetten. Hoe verleidelijk ook het is. Zelfs kortdurend kan het op langere termijn vervelende gevolgen gegeven.  20 min voor een kindje is namelijk al heel erg veel. Direct hoef je ook geen problemen te krijgen, maar het kan op latere leeftijd wel manifesteren. Ze leren inderdaad  op een verkeerde manier hun beentjes te belasten. En de botontwikkeling  en spierontwikkeling is nog niet voltooid. Door de stand waarin ze  zitten "dwing" je de botten en spieren op die manier te werken, wat dus niet verstandig is.

Ik wil niet met een vingertje wijzen, maar denk er goed over na.  Als je kindje graag wil bewegen probeer iets te vinden wat ook leuk en uitdagend is.  

Gr Froukje  

Hallo dames,
Ik ben net bij het cb geweest en ze geven aan om het niet langer dan 5 minuten te doen. Maar goed we zijn het hier ook al aan het minderen.

@fv81: de kleine  wil zich graag optrekken en staan tegen van alles. Is dit dan wel goed, omdat het lichaam vanzelf goed staat?

Terug
Bovenaan