Lopen....??? Brenda staat nog niet eens los ....!!!

A

Anoniem

Guest
Ik lees volop verhalen van trotse mama's met kindjes die lopen etc, maar Brenda staat nog niet eens los !
Als ze in de box staat houdt ze zich stevig met 2 handjes vast want anders valt ze gewoon om, we proberen wel eens te lopen met haar, dan houden we haar handjes vast, maar ze zakt gewoon door haar beentjes na een aantal stappen, dus ik zie het hier voorlopig nog niet gebeuren dat er gelopen word !
Nu was ze met alles best wel laat hoor, alleen met praten is ze weer heel vlot. Een collega van me heeft een dochtertje van 3 weken jonger en die staat en loopt ook, maar die zegt weer alleen maar papa en heel soms mama.
Brenda kan aardig wat woordjes en ook geluiden van dieren, denk dat ik al gauw aan de 20 kom.

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Hier ook een kleine dreumes die nog niet losloopt of staat.
Ze wilt wel alleen maar aan de hand lopen en staan aan de tafel maar los nog niet.
Ook Nynke praat ontzettend veel echt grappig ze zingt zelfs mee met de liedjes van k3.
Ze kent al ontzettend veel woorden.
Meestal zeggen ze ook de 1 loopt snel en de ander praat snel.
Ieder kind is anders.
Ik geniet in iedergeval ontzettend van haar.
En lopen dat komt vanzelf wel.

Liefs Zonnetje

Maak je maar geen zorgen. Ik heb ergens gelezen dat kindjes zelf beslissen waar de energie op dat moment naar toe gaat. Kindjes werken dan aan 1 ding en daarna aan iets anders.

Mijn kleintje kan inderdaad zelfstandig lopen, maar kent geen 20 woorden.

Het komt allemaal vanzelf. Ieder kindje kiest voor een eigen volgorde om dingen te leren.

ook caithlyn loopt nog niet alleen hoor:( wel volop aan de tafel enzo en soms denk ik ook ineen keer ow daar gaat ze maar nee hoor ze staat wel steeds vaker en langer los

ook hier een snellere prater hoor caithlyn zegt ook aardig wat dingen dusja ze kunnen niet alles tegelijk he

ik had eigenlijk wel verwacht dat ze snel zou lopen omdat ze met alles super snel was tja kan niet overal de snelste in zijn he hihi

hoop dat onze kindjes snel mogen gaan lopen:)

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Tja, Renske loopt maar noemt wel iedereen mama. Het komt allemaal wel.

heyhey

toevalligxzatik gisteren ven op he najaarsforum, en daar zijn kindjes die nu pas beginnen te lopen (17 maaden)
dus don't worry :D

nathalia loopt ook nog niet los hoor.
wel aan 1 handje, of achter haar loopwagentje enzo en af en oe 4 stape helemaal los,
maar meer dan 4 stappen is het nog niet, want ze valt gewoon boem voorover (gelukkig zit ik er altijd voor op mn knien om haar op t vangen hihi)
ach joh, komt vanzelf. p een gegeven moment heeft ze het door, en loopt ze in 1 keer naar je toe ahaha.

liefs, do

Hoi,
De meeste kinderen gaan tussen de 14 en 15 maanden lopen... dus als een kindje met 12 maanden loopt lijkt het alsof jouw kindje laat is. Terwijl met een jaar lopen (of daarvoor) juist vroeg is.
Bo hield zich ook heel stevig vast aan de box of aan de salontafel en ineens durfde hij los te laten.... het kan dus zomaar ineens gebeuren ;)
Van mijn oudste zoon weet ik niet eens meer hoe het was bijna, toen hij nog niet liep.... zo snel vergeet je dat.
Groetjes, Noor

Hoi Bianca,

Maak je maar niet druk hoor, die dame van jullie gaat heus wel lopen. Onze meid liep al voordat ze 11 maanden was en heeft het erg druk met haar motorische ontwikkeling. Het praten blijft dan dus achter. Ze zegt wel papa, mama en bah. Maar voor de rest is het nog allemaal onverstaanbaar. Ik merk nu wel dat ze dezelfde klanken gaat  gebruiken voor dingen, dus ook dat komt wel.
Brenda is gewoon al veel verder met praten en ja daar  gaat best wel wat energie in zitten. Dat lopen komt vanzelf wel hoor.
Ik heb een vriendin waarvan het kindje pas ging lopen toen ze bijna 2 jaar was. Maar die sprak wel al heel erg goed.

Ze bepalen zelf waar ze zich het eerst in ontwikkelen, bij de een is dat de motoriek en bij de ander de spraak. Ze leren het allemaal. Je kunt niet alles te gelijk leren.

groetjes Anne

Terug
Bovenaan