Lopen....??? Brenda staat nog niet eens los ....!!!

Hallo,

staan, lopen, nou dat zien we hier ook nog niet hoor.....
Bente zit en that's it. Ze probeert nu wel in kruiphouding te komen en ze begint nu ook te schuiven opo haar billen, maar kleine stukjes tegelijk.
Ik ga wel met Bente naar de fysio, maar daar ben ik blijven hangen na haar voorkeurshouding.
Ik maak me er best wel een zorgen om, mensen vragen mij wel eens wanneer ze 1 wordt, als ik dan aan geef dat ze al 13 maanden is kijken ze soms een beetje vreemd.
Bente kletst wel veel, mama, tijn (haar broer), die, deze, één, twee (en dan vingertjes tellen, net als haar broer) en noem maar op. Dus al met al is ze daar best ver mee.
Ik hou me maar voor dat het vanzelf gaat komen.

Groetjes Danielle

Heey dames,

Noa staat nog niet los en lopen doet ze rond de tafel en sinds vanochtend achter haar loopautootje, maar als je haar stapjes wilt oefenen gaat ze meteen weer zitten.
komt vanzelf wel, en inderdaad Noa praat ook veel woordjes.
Ik hoop eigenlijk stiekem dat ze in mei wel loopt want dan gaan we op vakantie maar ja we wachten rustig af wanneer het echt zover is!

Groetjes Chantal

Hoi, mijn dochter van 15 maanden loopt ook nog steeds niet. Ze kruipt goed.. kan ook lopen als ze maar houvast heeft... maar los ho maar..

Een paar weken terug had ze wel een paar keer los (enkele stapjes) gelopen maar daar blijft het bij.. Ze heeft geen zin erin denk ik..

Af en toe maak ik me wel een beetje zorgen.. Je ziet andere kindertjes die jonger zijn al goed lopen enzo... maar goed... we wachten af..

groetjes

Jess

Hallo allemaal,

Raoul is nu 13 maanden en draait sinds een week. Hij kruipt niet, maar schuift wel op zijn billetjes overal heen. en snel ook.
Hij kan wel staan maar doet vooral geen moeite om te lopen of om zich op te trekken. En dat ,simpel, omdat hij er geen zin in heeft.

Toen hij 5 maanden was heeft hij precies twee keer gedraait. Zo van kijk mama je hoeft je er geen zorgen om te maken, ik kan het. Maar ik doe het nu voorlopig niet weer.
En nu komt hij er dus achter dat het wel heel makkelijk is als je het wel doet.

Bij 10 maanden heeft hij zich een paar keer in de box opgetrokken,om te staan,  maar nu doet hij weer net of hij het niet kan.
Ik maak mij er niet echt zorgen om op het cb zeggen ze ook dat het luiheid is. En mijn man heeft als baby precies hetzelfde gedaan.
Maar ik vind het soms wel jammer dat hij zo weinig ondernemend is. Maar ja hij is nu eenmaal tevreden als hij kan zitten met zijn duim in de mond.

En dat is natuurlijk wat ik het liefst wil een tevreden kind!!!! dus het lopen kan ik voorlopig nog wel even vergeten denk ik

Groetjes Saartje06

O, nee, hier voorlopig ook geen lopend kind.....! Leah kruipt de hele kamer rond, en trekt zich soms op aan de boxspijlen (niet vaak). Dat lijkt ze een beetje eng te vinden, w.s. omdat ze niet weet hoe ze moet gaan zitten. Maar vooralsnog lijkt ze erg tevreden met het kruipen. Ook met praten is ze niet snel. Eigenlijk zegt ze nog   helemaal niets, behalve ui (uit) en aai (als ze de poes ziet om te aaien). Mama en papa zegt ze soms wel, maar dat is meer toeval. Dus ook geen snelle tante hier. We wachten maar braaf af. Onze andere kinderen liepen echt stukken los met 14mnd, 18mnd en 24mnd (!) en dat is ook allemaal goed gekomen!

Hallo Bianca,

Noah loopt ook niet los hoor! Hij was gister 1 jaar.
Hij trekt zich op aan de tafel en aan je handen, maar hij vind het makkelijker als  ik hem even neerzet! Hij loopt wel, maar alleen maar aan je handen. Het lijkt wel alsof hij het vertrouwen niet heeft.Kruipen doet hij ook niet, maar wel op zijn kontje de kamer door.  Maar hij gaat ook niet uit zichzelf zitten. Als hij op zijn rug ligt, blijft hij lekker liggen, of gaat schreeuwen zo van, zet mij neer!! Maar hij kan het wel, want hij heeft het wel eens gedaan.....

Wel is zijn kleine moteriek heel goed ontwikkeld en hij zegt nu papa, mama, opa, oma, bah, bal en mmmhhh, ( das eten) Soms maak ik me best wel zorgen, vooral omdat hij niet gaat zitten. Maar hij is echt zo bijdehand. Als wij blokken uit een doos halen en hem één keer laten zien, dat hij het ook weer moet terug leggen, doet hij het gelijk! En dat doet hij met bijna alles. Ben gewoon trots op mijn mannetje!
Dus het komt echt wel goed.
Ik heb nog nooit een puber die viel, niet meer kunnen zien opstaan. hihihi

Groetjes

Hoi Bianca,

Wat goed dat Brenda al in de box staat! Mijn dochtertje Norah is 14 maanden doet alleen het volgende:
- ze  schuift op haar buik
- over een kussen heen kruipen (met veel moeite)
- als ze op schoot zit, trekt ze zich aan je kleren op omhoog (net alsof ze aan iedereen wil laten zien welke bh mama aanheeft...)
- als je haar op haar kont neerzet, blijft ze stevig zitten en kan ze ook op haar buik komen
- als je haar staand neerzet bijvoorbeeld tegen de vensterbank of bij de tafel, dan blijft ze even staan

Wat ze dus niet doet:
- kruipen op handen en knieen
- vanaf haar buik rechtop gaan zitten
- omrollen (kan ze wel, maar doet ze nooit)
- gaan staan
- blijven staan
- los staan
- lopen (ze zet ook geen stapjes als je haar vasthoudt ofzo)

Ze is motorisch gewoon een beetje lui aangelegd. Ze vindt andere dingen veel belangrijker. Vooral praten, en dat heeft ze van geen vreemde, hahaha. Ze zegt bijvoorbeeld poeshj als ze een poes ziet, aap (niet alleen tegen haar aapknuffel, maar ook als ze een aap in een boekje ziet), aai, mama, papa (al haalt ze ons nog wel eens door elkaar), ama (oma), dada (dag dag en dan zwaait ze), hudu (houdoe),  ze kan haar pop laten zwaaien (heel schattig, dan doet ze de arm van de pop op en neer), en ze zegt uit als we haar jas of kleertjes uitdoen.

Kortom: ze kan al heel veel, maar dat zijn dingen die niet zo in het oog springen. Als je ergens op een verjaardag zit, wil iedereen alleen maar weten of ze al kan lopen. Dat Norah al heel vroeg haar eigen neus kon aanraken (en dus ook snapte wat je bedoelde als je zei 'waar is je neus'), dat vinden niet zoveel mensen interessant.

Als je dus eens wilt opscheppen over wat Brenda al wel kan (zoals ik dat net over Norah heb gedaan!), ben je van harte welkom!!! Vind ik superleuk om te horen, en al die andere moeders met 'langzame' kinderen (wat dus niet waar is) vast ook!

Liefs,
Jamie

Ik maak me ook geen zorgen hoor, vroeg me alleen af wie er nog meer een "lui" kind heeft, haha.
Maar ik zal ook even flink opscheppen over Brenda:
-ze is altijd vrolijk
-ze eet heel goed, alle soorten fruit, 's middags 2 boterhammen, en 's avonds haar prak met yoghurt na
-ze is heel lief
-ze slaapt sinds 10 wkn van 19 uur tot 7 uur en soms zelfs langer (en daar zijn we errug blij mee)
-ze doet de volgende dierengeluiden:
maaaa (poes)
boooeee (koe)
beeee(schaap)
pie (muis)
woewoe (hond)
zzzzzz(bij)
oeoeoeoe(aap)
-ze zegt de volgende woordjes (en ik zal er best een aantal vergeten)
ja, nee, neenee, ohoh
hey
mama, papa, opa, oma
este (chester de poes)
hmmm, bah, eten,
een, tee, die (1,2,3;we tellen altijd, bv traptreden, teentjes, druppeltjes)
die
tittie (hello kitty)
toetoe (auto)
shjshj papa (papa is aan stofzuigen)
papa om (papa, kom!)
boem
kop kop (klop klop)
tittit (horloge, tiktik)
pap (flesje melk)
kapkap (handjes klappen)
dada (dag dag)
babie (barbie)
beebie (baby)
bah
nou, voor de rest weet ik het even niet.

Groetjes van Bianca, mama van Brenda

Terug
Bovenaan