Lopen in opkomst!

Hoe zit dat bij jullie kleine ukke? Job wil inmiddels graag lopen en staan. Kruipen heeft hij niet gedaan (kan nog komen). Hij wil eingelijk nog niet iets zelf ondernemen. Ik moet heb de heletijd zelf op zn voeten zetten. Misschien is hij er nog niet aan toe. (afwachten:))
 
Tijgert hij inmiddels wel? Of staat hij zelf op?
Hier een erg actief kereltje van bijna (op een week na) 11 maanden (van 30-12, maar was 11-01 uitgerekend, vandaar dat ik hier nog kijk). Volgens "het boekje" ging hij eerst tijgeren, kruipen, staan, langs dingen lopen en nu aan onze handen lopen.
Hij kon zich eerder aan dingen optrekken dan dat hij kon kruipen. Vooral het vallen (opeens loslaten en omvallen) was in het begin wel even spannend.
ik denk wel heel erg dat als een kind toe is aan gaan staan of lopen dat ze dan zelf gaan staan, dus dat het in principe niet nodig is om ze op de voeten te zetten. Er wordt zelfs wel eens gezegd dat de benen, spieren / gewrichten, er dan nog niet klaar voor zijn. Maar ik kan het me helemaal voorstellen hoor! Hier een kereltje dat echt niet kon wachten tot hij kon staan en hij vond het prachtig als we hem op zijn benen zetten :)
Wel schattig, he?
 
Emma is bijna 10 maanden, en staat al een maand. Ze loopt sinds ongeveer 2 weken langs de tafel. Sinds een paar dagen trekt ze zich op aan een loopwagen en stapt er dan vrolijk op los. Het gaat wel letterlijk met vallen en opstaan. Ze doet dit allemaal uit zichzelf. Ik denk dat je inderdaad moet afwachten totdat Job ook zelf gaat staan en lopen. Het komt vanzelf!
 
Jasmijn is van 17-01 en trekt zich zelf al een tijdje op aan dingen en loopt ook langs de bank, tafel of wat ze ook maar vast kan houden. Als ik haar handjes vasthoud loopt ze zelf maar nog wel heel instabiel.. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo, Jasmijn is gewoon erg snel en erg bijdehand!
 
Terug
Bovenaan