Lopen

Onze dochter was 16 maanden. Niet gestimuleerd zelf laten ontdekken. Die week liep ze paar stapjes zomaar los. Geen aandacht aan besteed. Op een zaterdag avond zij mn vriend kom en liep klappend weg. En me dochter liep er ineens klappend achteraan. Toen wel vol trots gejuigd want sinds dien liep ze gewoon goed.. Langs tafels enzo liep ze al rond 11 mnd..

Mijn dochter stond zelfstandig aan de tafel met 10,5 maand en liep aan de hand met 12 maanden. Nu is ze bijna 17 maanden en we hebben vorige week de eerste losse stapjes gezien. Maar ze gebruikt het nog niet erg. Ook staat ze nog niet veel los. Ze durft nog niet zo goed.

Onze dochter liep vanaf maand of 10 wat stapjes aan de hand of achter duwauto, met 11 trok ze zichzelf op en liep langs dingen die ze vast kon houden. Met 1 eerste stapjes los, toen maand niet en met 13 maanden liep ze van een op andere dag en ook meteen alles, zelfs op strand.

De oudste met 18 maanden, de jongste met 12 maanden. Een bizar groot verschil dus tussen 2 zusjes. Niks aan te doen! De oudste was heel voorzichtig, nu is ze bijna 4 en nog steeds voorzichtig. Ik denk dat ze daarom wat laat was, ze is altijd bang om te vallen. De Jongste is heel ondernemend en niet bang en die deed het dus al heel vroeg, ook al viel ze 100x om.

Je doet er weinig aan. We hebben zoveel geoefend met de oudste, maar het hielp weinig. Ze doen het pas als ze er zelf vetrouwen in hebben en het aandurven. Bij de een is dat met 11 maanden, de ander met 20 maanden. Het is allebei goed!!

Gemiddeld lopen kindjes rond de 15 maanden los. Met 12 Maanden is dus echt heel vroeg, maarja.. mn dochter stond een paar dagen na naar 1e verjaardag op en hop, ze liep zo weg! Haha

Terug
Bovenaan