Lopen!

Mijn dochtertje liep pas met 17 maanden nadat ik piepschoentjes voor haar gekocht had. Deze schoentjes maken  een piepje  en zij vindt het leuk om te lopen.
op www.marktplaats.nl  heb ik ze ook gezien
 
Onze zoon was met alles laat, maar dat zit in zijn aard: eerst zeker weten dat hij het kan en durft, dan doen. Hij liep met 21 maanden, maar meteen zeker, snel en zonder te vallen. Nooit aan het handje willen lopen of een paar losse stapjes zetten, maar meteen staan en gaan. Hij heeft wel eerst een week geoefend op vallen (begreep ik achteraf pas wat hij toen aan het doen was), nl. gaan staan, naar voren laten vallen en met zijn handen de val breken. Met praten begon hij ook laat, maar toen ging hij weer als een speer met woordjes en zinnen.
De jongste, een meisje van anderhalf is het type stuntvrouw, gewoon doen, gaat het niet dan gaat het niet. Dus die kletst me de oren van het hoofd (praat haar broer na) en zette eens 2 stapjes, en dan eens 3, dan ineens 10, dan weer even niet, dan eerst kiezen krijgen, en zij loopt sinds 2 weken los.
Op ons cb gaan ze uit van anderhalf jaar om los te kunnen lopen, anders een extra keer naar de arts met 21 maanden. De oudste liep 3 dagen na dat extra consult, de jongste ging een week na het anderhalf jaar consult bij de wv lopen.
 
Hoi,

Heel herkenbaar en mijn dochter spant waarschijnlijk de kroon!
Ze is 2 jaar en 2 maanden en loopt sinds deze week helemaal los!
Heb me regelmatig zorgen gemaakt, de ene keer meer dan de andere, maar toch.
Ze heeft fysiotherapie gehad, ze heeft behoorlijke knikvoetjes en rechts is bij haar al vanaf de geboorte wat beter ontwikkeld, ivm sterke voorkeur.
Sinds wel een half jaar liep ze mee aan de handjes en sinds een maand deed ze enkele losse stappen en dan nu sinds een week helemaal los!!
We zijn vreselijk trots!
Het komt vanzelf, ik weet het een dooddoener, maar toch echt waar...
Nu zal ze ook wel een keer gaan praten, want ook daarmee is ze laat!

groetjes Ingrid
 
hoi moeders

Ik wil ff zeggen knap dat jullie, niet zo zijn als de doorsnee moeders.. alleen opscheppen met hun kroost. tuurlijk je eigen kind is de beste. Hoe snel of laat ze ook zijn. en iedereen kan zeggen het komt wel, maar kan me ook voorstellen dat je je zorgen gaat maken. Ik heb een kind dat gemiddeld is, maar erg groot voor zijn leeftijd, dus krijg ook vaak reacties... ik denk lekker laten praten hoor... Moeders weten wat beste is voor hun eigen kind.

groeten Bea
 
Nou het is zover hoor......Kim is nu 19 maanden en deze week heeft ze voor het eerst echt los gelopen. En gelijk ook hele stukken. Ik kreeg van iemand een tip om ipv een vinger een stokje te geven als ze wilde lopen. Kim wilde namelijk wel heel erg graag en liep ook hele stukken aan de hand mee, maar niet los. Dat durfde ze gewoon niet.
Nou wij geprobeerd met het stokje. Na een paar stapjes liet ik het stokje los en ja hoor... ze wandelde vrolijk verder. Ze had het niet eens in de gaten. Toen ze dat ineens wel door had verscheen er een lach van oor tot oor en stapte ze vrolijk verder.
Van af die eerste keer laat ze zelf onze vinger los en stapt dan vrolijk verder. Wel heeft ze nog iets nodig om te gaan staan. Ze komt nog niet zo omhoog.

Het was gewoon een kwestie van lef. Misschien heeft iemand er iets aan. Bij Kim werkte de truk in ieder geval.

Bedankt voor alle reacties.

 
Terug
Bovenaan