Loslaten

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn man en ik hebben een kinderwens tot nu toe kan ik de gedachten niet loslaten van zal het deze keer lukken en kom ik echt overal waar ik kom kinderen tegen.</p><p>er wordt gezegd dat als je het los laat dat het spontaan lukt. Maar ik vind het best moeilijk.</p><p>is dit herkenbaar bij jullie?</p><p>hebben jullie tips voor me?</p><p>alvast heel erg bedankt</p><p>x</p>

Hoi,
Moeilijk is dat he. Vooral als je het zo graag wilt. 
Ik was eigenlijk meteen toen we begonnen bezig met of het al gelukt was en alles berekenen. Werd er gek van. Ook met ovulatie testen kijken wanneer etc. 
De 3e ronde dacht ik, ja daahaag hier heb ik niet weer zin in hoor. Dus wel gekeken wat de app aan gaf maar verder niet bewust er mee bezig. Ik dacht ook op naar de volgende ronde. Is het toen toch echt gelukt..
Als je weet wanneer je eisprong is dan natuurlijk seks hebben. Verder, zoek ontspanning op. Ga samen weg, met een vriendin naar de sauna, avond borrels drinken met je man en noem maar op. 
Succes met het wachtbankje..

Hey, het is ook gewoon super spannend elke keer weer. Je denkt van alles te voelen. Ik vind het ook heel moeilijk om het los te laten. Denk er elke dag wel aan. 
Wat ik zelf wel fijn vind is de ovulatie testen. Ik had er meer rust bij omdat ik precies wist wanneer mijn eisprong was en ik dus zeker weet dat we op de goede tijd geklust hebben.  Dat is natuurlijk geen garantie. Uiteindelijk bepaald moeder natuur. 
Ik heb mezelf ook voor genomen om er minder mee bezig te zijn. Ga proberen zo veel mogelijk afleiding te zoeken. Lekker in de tuin aan de slag of ff bij een vriendin op visite. Hoe meer je bezig bent hoe minder je er aan denkt. Maar geloof me je bent niet de enige ? Hopelijk is het voor ons beide snel raak!

De ronde(13e of 14e geloof ik) dat ik zwanger ben geraakt was de eerste maand dat ik nergens naar heb gekeken. Ik was zo druk bezig met lijnen dat ik vergat wanneer mn NOD enzo was. Uiteindelijk heb ik blijkbaar 5 dagen voor NOD positief getest omdat ik gewoon zeker wist dat ik zwanger was en ben nu inmiddels 23+6 zwanger :)
Loslaten werkt!!!

Vooral gewoon doorgaan met je leven en dingen blijven plannen. Niet zo van oh maar over zoveel maanden is eigenlijk dat feest van die mensen en wie weet ben ik dan.. Wij gingen lekker op vakantie wat we al ver van tevoren hadden gepland en die vakantie ben in zwanger geworden. Dus lekker je leven leven en het komt echt wel. Pas als je een jaar bezig bent kun je is verder gaan kijken waar het misschien aan ligt. Maar snap wel heel goed wat je bedoeld, was voor ons ook heel moeilijk!

Ik heb een leeg vruchtzakje gehad en was er teveel mee bezig.
alle apps die met vruchtbaarheid en menstruatie te maken hadden weggegooid. Dus niet meer weten wanneer en hoe of wat.
maand later dacht ik duurt wel erg lang dat ik ongesteld word en ja hoor het was raak 
het weggooien van de apps gaf me heel veel rust, wellicht helpt het jou ook.
succes

Loslaten, er niet aan denken... is ontzettend moeilijk als je iets heel graag wilt! Zeg maar gerust onmogelijk... 
Mijn leeftijd begon een rol te spelen dus het moest snel gebeuren! Gestopt met de pil en hop in 1x raak ? Helaas een miskraam... daarna werd de drang nog groter. Keek letterlijk alles na op het internet hoe cyclussen werkte, hoe het zat met cervixslijm en kocht ovulatietesten. In mijn (dacht ik) vruchtbare periode 3x per dag een test gedaan maar zag niet wat ik moest verwachten van de testen, na een dag of 10 was ik er helemaal klaar mee! Alles weggegooit en geen “gedwongen” sex meer... diezelfde cyclus nog zwanger geraakt ☺️ En nu inmiddels 18 weken van een baby boy. Dus tja... loslaten en gewoon je normale dagelijkse dingen doen is misschien wel de beste methode. Succes meis hoop dat het voor jou ook snel raak is 

Jazeker, mij lukt het ook moeilijk. Mijn man wil nog een laatste maand proberen met ovulatietesten (omdat die tot nu toe niets uitwezen) en als dat weer niks oplevert denk ik dat ik het meer ga loslaten.. En dus ook wat minder op dit forum want dan ben je er alsnog iedere dag mee bezig.
Ik heb dus helaas weinig tips voor je, behalve genieten van alle andere mooie dingen!

Terug
Bovenaan