Loslaten

We leven tegenwoordig in een tijd dat alles maakbaar lijkt te zijn. We weten ontzettend veel en dat kan voordelen hebben, maar ook grote nadelen. Gelukkig is er nog een gebied waar we minder invloed op uit kunnen oefenen. Kinderen krijgen. Ik hoor soms mensen praten over: we nemen een baby. Alsof je daar zelf voor kunt kiezen en zelf kunt bepalen wanneer je zwanger raakt, behalve proberen op het juiste tijdstip te vrijen. En dan is de kans nog altijd kleiner dat het wel lukt dan dat het niet lukt. Het kan mij enorm tegen de borst stuiten dat zelfs een kinderwens onder druk staat. Het zal en het moet lukken....
Helaas moet ik spreken uit ervaring. Knettergek werd ik ervan. Maar ten diepste is het heel egoistisch. Ik wil een kind en wel nu en als het niet gelijk gaat gebeuren, word ik chaggarijnig of ga ik gelijk in de bezorgdheid zitten. En als we dan gaan denken dat we het los moeten laten, draait het ook alleen maar om het zo snel mogelijk vervuld krijgen van onze kinderwens. Ik heb echt geleerd dat een kind krijgen een groot geschenk is van God. Hij bepaalt het juiste moment. Wij mogen genieten van Zijn andere geschenk, de seks en de rest zal Hij zelf doen. Misschien geloof je niet in Hem, toch kun je misschien begrijpen wat ik bedoel. Richt je op vandaag. Niet op wat als en wat moet. We weten niet wat morgen komt.
Zelf hebben we vier kinderen en één op komst. Het duurde een tijd voor ik zwanger werd,  toen was het uiteindelijk raak en dit werd een miskraam, daarna kregen we een gezond meisje.Tussen nummer twee en drie nog eens 3 miskramen. Toen kwam nummer 4. Daarna waren wij wel 'compleet' dachten we, maar blijkbaar dacht God daar anders over en gaf ons dwars door anticonceptie nog een zwangerschap. Ik ken dus alle kanten... wachten, teleurstellingen, en onverwacht zwanger worden.
Kinderen krijgen is geen maakaar proces, we worden alleen maar heel gefrustreerd wanneer we er teveel mee bezig zijn. Dat is geen verwijt, maar het is mijn ervaring. Ik begrijp t zo goed. Toch wil je er wel op wijzen. Probeer tevreden te zijn met het leven wat je nu hebt, we hebben het zo goed. Mag je dan niet wensen? Natuurlijk, een kinderwens is iets heel natuurlijks. Maar laten we er wel nuchter in blijven staan.
Van harte snel een zwangerschap toegewenst. xx

Goede tip om de apps te verwijderen.Ik gebruik met namenlijk ovulatietesten omdat ik gewoon zeker weet dat we op de juiste dagen klussen (zoals ze het noemen haha) 

Terug
Bovenaan