Lotgenoten gezocht: onzekerheid na overlijden baby bij vroeggeboorte

Lieve vrouwen, wat fijn toch dat de mogelijkheid bestaat via deze weg elkaar te steunen. Jullie berichtjes doen mij, maar ook mijn man, goed. Nogmaals dankjulliewel. 
Om op je vraag terug te komen, er is geen verklaring gevonden voor waarom ons zoontje te vroeg is geboren. Alles was goed bij mij, als ook bij hem. Domme pech.. Heb in het begin heel erg de oorzaak bij mijzelf gezocht; teveel gewerkt / gesport, etc. Dat hielp allemaal niet. 
We gaan positief verder en ik wil jullie laten weten dat jullie berichten mij een enorme steun in de rug geven. 
Lieve groet

Hallo,
wat verdrietig dat je dit hebt mee moeten maken. Ik heb een zoontje verloren. Hij was helaas niet gezond. Ik was net over de helft.
Onze kinderwens werd hierna nog veel sterker, tot en met 2 maanden na de geboorte hebben we veilig gevreeen, de maand erop niet en die maand was raak. Nu heel gelukkig met een mooi lief mannetje erbij.
Ik wil hiermee zeggen dat het nooit je eerste kindje zal vervangen elk kind en elke zwangerschap is uniek.
Ik vond het goed bedoelde advies van vrienden en kennissen om weer aan de pil te gaan om het eerst te verwerken er vervelend. De wens was zoooo groot.
Het is nogal wat, ik hoop dat je het een mooi plekje kunt geven en hoop dat het je straks opnieuw gegund is.

Hoi onzekere Jet,
Ik herken je gevoel heel goed. De drang om weer zwanger te worden. Afgelopen december hebben mijn man en ik met 24 weken onze zwangerschap afgebroken. Onze zoon had een zeer zeldzaam syndroom en was niet levensvatbaar. Hij zou als we de zwangerschap zouden doorzetten of in mijn buik overlijden voor zijn geboorte of kort lijden en dan alsnog doodgaan. We wouden niet het risico lopen dat hij zou lijden dus de onmogelijke keuze moeten maken. 
Bij ons is geen genetische oorzaak gevonden voor het syndroom wat onze zoon had. Dikke pech dus ook. Kans van 1 op 100.000 bizar om een statistiek te zijn nu. 
Het feit dat we al een gezonde dochter van anderhalf hebben heeft ervoor gezorgd dat ik in de ochtenden mijn bed uit kwam. Maar de drang om weer zwanger te worden is echt een obsessie geworden. Van ovulatie testen tot verschillende supplementen die 'bij dragen' aan je vruchtbaarheid. Alles om maar weer zo snel mogelijk zwanger te zijn. Niet om onze zoon te vervangen maar omdat ik zo graag een babytje wil waar ik voor mag zorgen en een broertje of zusje voor de andere! 
Ook het stukje onzekerheid wat je noemt herken ik gelijk. Wat nou als het nu niet meer lukt? Wat nou als ik nu ineens onvruchtbaar ben? Wat als dit mijn laatste zwangerschap was en ik geen derde kindje meer mag krijgen. 
Ik ben geen lotgenoot over vroeggeboorte maar dus wel over het verlies van een kindje wat zo gewenst was. 

Lieve mamavansterretje,

Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je je een beetje goed en rustig voelt. Weet je, ik denk door wat we hebben meegemaakt dat angst iets is wat bij ons eerder en sneller de kop op steekt. Hadden we dit verdriet niet gekend, waren we waarschijnlijk meer onbevangen geweest. 
Je bent zwanger geweest lieve meid, en ik ben er van overtuigd dat dit weer komt. Ik moet dit soms ook even horen. Heb vertrouwen, dat mag. 

Liefs

Hoi hoi, 
Wat een lief berichtje wederom vol herkenning. Opzich gaat het wel oké hier. Pieken en dalen. Vandaag weer even extra dalen omdat ik volgende week weer ongesteld moet worden. Voel me alleen zo zwanger de hele tijd. Mijn lichaam houdt me denk ik een beetje voor de gek. 
Hoe is het met jou? Heeft het geholpen om van je af te schrijven?

Hoi onzekere Jet,
Ik dacht laat ik je maar even updaten. Ik ben weer in verwachting. Gisteren een heel licht positieve test en vandaag een mooie donkere. Met het zien van de positieve test is er een soort rust over me gekomen. Voor nu ben ik er van overtuigd dat ik een gezond kindje zal krijgen in januari. 
Hopelijk is het jou ook heel snel gegund! 
Lieve groet!

Terug
Bovenaan