low budget tips.........

hallo allemaal, het nieuwe jaar is net begonnen, en ik vraag me af, zo
na de feestdagen dat iedereen oplet, of iemand nog low-budget tips
heeft. Alle tips zijn welkom. Wijzelf gaan aan de energie rekening
werken. onze aflossing is minder dan de Essent Hier krijg ik dus een appelflauwte van......
En we hebben zelf communie dit schooljaar ........ dus als iemand tips
heeft???? Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het heel erg
duur dit jaar, nu al!!! Heeft iemand tips?? groetjes Wendy
 
Tja  voor energie besparen is er de kachel een graadje lager, spaarlampen, minuutje korter douchen. Met pannen op de deksel koken regelmatig luchten (verse lucht warmt makkelijker op dan oude lucht) deuren dichthouden tv niet op standby zelfde geld voor radio en computer.
Weet niet wat je hier al allemaal van doet maar alle kleine beetjes helpen.
Waterbesparende douchekop ruimtes waar je weinig komt de kachel helemaal of bijna uit.

Verder probeer ik zuinig aan te doe door aanbiedingen te kopen en dan groot in te slaan.
Zoals onderlaast bij de etos 12 pakken luierdoekjes voor 10 euro.
Nou ik heb gelijk 24 pakken gehaald ze kan maar aan poepen.
Je hebt die dingen toch nodig.
HEtzelde geld voor luiers die koop ik eigelijk alleen maar in de aanbieding.
Ze zijn ou bijna op maar volgende week 3 pakken pampers voor 20 euro ook bij de etos.Deel halen heb nog een paar spaarkaarten liggen.
heb ik 3 pakken voor 12,50.
Denk dat ik een pak of 6 ga halen. Desnoods vast een maatje groter ze zit de eerstkomende twee jaar toch nog wel in de luiers dus die komen heus wel op.
Ook koop ik sommige dingen bij de groothandel.
Op veel dingen scheelt het niet veel maar vooral op wasmiddel scheelt het meer dan de helft.
Had onderlaast 4 liter robijntje wasverzachter voor 6 euro.
Die fles is te groot voor normaal gebruik dus ik giet het over in een kleiner flesje.

Wij zitten ook altijd een beetje krap.
Kleertjes uit de uitverkoop. Tenzij ze het echt nodig heeft of ik het superleuk vind.

 
o nog vergeten.

Wat ik altijd doe zodra de eindafrekening binnen is ik verhoog het maandbedrag.
Met een 20 euro. op die manier moet je het het jaar daarop wel heel bont maken moet je bijbetalen (tot nog toe steeds geld teruggekregen)
En zo spaar je onopgemerkt ook nog een beetje.
Verder sparen wij kleingeld.
Al het kleingeld wat we krijgen doen we in een potje zo spaar je eigelijk ongemerkt een aardig bedrag.
Voor onverwachtse (2 weken   geleden was de wasmachine bv kapot) grote uitgaveb.

Ook zou je evt kunnen vragen aan kennisen of familie met kleine kinderen of je kleertjes kan overnmene.
 
Ja, inderdaad. Ik vind het gewoon leuk, om te kijken hoe het minder
kan,zeg maar.......hihi.Eerder gaf ik te kleine kleding altijd weg, nu
verkoop ik dat op marktplaats bv. Dat gaat allemaal in de spaarpot van
de kids, maar vind het wel erg zonde om alles zo maar weg te geven. Of
bv een boodschappenblaadje maken, scheelt ook enorm hoor!! dan koop je
echt alleen wat je nodig hebt. Voor sommige dingen wil ik gewoon niet
meer uitgeven dan nodig is, zodat we meer leuke dingen kunnen doen, zeg
maar. Daarvoor vond ik het onderwerp wel eens leuk, denk dat hier wel
meer mensen mee bezig zijn, en kunnen we elkaar tips geven. groetjes
Wendy
 
Hi,

Wij zijn overgestapt van de nuon naar de cogas, dat scheelde ook wel.
Ook heb de maandelijkse termijnen verhoogd, met 40 euro. Dit losten we eerder ook af bij de nuon, en later bij de cogas, alleen bij de cogas kregen we veel terug afgelopen jaar. Zij stelden voor om dit maandelijkse bedrag kleiner te maken, maar ik heb het zo gelaten. Zo missen we het zelfde in de maand, en straks krijgen we weer fijn wat terug! vorig jaar was dat bijna 600 euro! en dat ging dan wel weer meteen naar de WOZ waarde, haha, maar wij misten het niet.

Verder, doen we de verwarming graadje lager, meestal rond de 19 graden, en als het lekker warm is dan kaarsjes aan, en 1.5 uur voordat we nr bed gaan verwarming uit.
Deuren dicht houden!  Spaarlampen.

En we hebben een gordijn voor de voordeur geplaats, gewoon zo'n kant en klaar ding van de Kwamtum.

Voeding haal ik bij de kruidvat, vooral in aanmaakmelk scheelt mij dat te veel, en Tom drinkt het net zo makkelijk weg als nutrilon e.d.

Lotiondoekjes voor de billetjes, ook bij de kruidvat, zo'n doos is vaak in de aanbieding.

Verder krantjes in de gaten houden, aanbiedingen e.d.
Alleen je niet laten verleiden door de rest van de aanbiedingen die je normaal ook niet haalt :) maar omdt het dan toch zoveel scheelt toch haalt :p

Kleertjes, in grotere maten kopen. Ik heb afgelopen week bij de H&M 3 dikke wintertruien gekocht voor Tom, voor volgend winter, maar wel al met 70% korting!

Ik weet niet of jullie vlees-eters zijn, maar wij halen veelal ons vlees in de aanbieding bij de c1000. In slaan.

Brood van de hema is net zo lekker als van de bakker, alleen scheelt dit bijna 80 cent!

Tja... meer weet ik zo ff niet :)

Misschien heb je er wat aan...?
Ik lijk wel een krent als ik dit zo lees haha
maarja, je kan je geld maar 1x uitgeven, en dat doe ik dan liever aan een uitje of andere leuke dingen :)

NENS


 
Hoi, wel grappig, maar ik kon je stukje bijna zelf geschreven hebben. Weet je, ik heb ook het liefst het brood van de bakker, en bij ons is een bakker waar je het brood uit de vriezer kunt kopen, dat gaat vers de vriezer in. Je koopt wel 10 broden ineens, maar daar kun je rekening mee houden. voor maar € 9,-- Daar krijg je het in de supermarkt nog niet voor! Je hebt ook nog de keuze in welk brood, en met 3 kids gaat 1 brood per dag wel op. De gordijn heb ik ook in de gang gehangen. Het is niet zo dat ik alleen maar mee bezig ben, maar wil wel graag weten waar alles blijft, en geef niet meer uit dan nodig is. Vind het veel leuker op iets met de kids te doen. groetjes Wendy
 

Daar ben ik weer :p

Ik bewaar ook bonnetjes, en kleine uitgave waar ik geen bonnetjes van krijg schrijf ik op.
Zo zie ik waar ik wekelijks mijn geld aan uit heb gegegeven.

Heb laatst ook de bank eens uitgezocht, wat er nou maandelijks af gaat, en wat we over moeten houden...

Maar tis echt zo op het geld, terwijl we toch echt geen gekke dingen doen.
 
Hoi,
Wij kopen de luiers altijd bij de ALDI, ik moet zeggen dat ik veel merken heb geprobeerd (pampers, huismerken e.d.) maar die van de ALDI komen bij mij als beste en goedkoopste uit de test!!
Mijn brood haal ik bij de c1000 (eurobrood) of Liddl kosten daar allebei 39 centjes!En het is nog lekker ook! Sja oke van de bakker blijft langer vers maar is ook 4x zo duur!
Verder idd het vlees van de c1000 is goedkoop en lekker!
De aardappelen bij de ALDI zijn vele malen goedkoper en een grote zak....
Verder bij de Hema heb je regelmatig de lotiondoekjes in de aanbieding!
En ik ga kinderkledingbeurzen af, waar je kleding in kunt leveren (voor elk verkocht stuk krijg je ook nog wat!) en zelf voor een prikkie kleren kunt kopen!
Verder is marktplaats natuurlijk ook ideaal!

Succes verder!
Loes
 
Terug
Bovenaan