low budget tips.........

nadeel van de C1000 bij ons inhet dorp in elk geval je moet gelijk een kilo aanbiedingsvlees nemen. Goed je kunt de rest dan wel weer invriezen maar niet alles.
Van dei kant en klare kipschnitzels, slavinken , shoarma etc  komen vaak al uit de vriezer. Zit je daar met 10 slavinken terwijl je er maar 2 nodig hebt.

Verder lampen uit in ruimtes waar je niet bent, en als je het hebt gebruik maken van nachtstroom.
Was machine niet alles op 60 graden Ik was het meeste op 40 weet dat het ook op 30 kan maar dat vind ik voor met gevoel gewoon te laag.

Lekker zels kokerellen voor jezelf en de kleine in plaaats van kant en klare potjes en zakjes
Aanmaak drink inplaats van limonade
zoveel mogelijk de was niet in de droogtrommel maar lekker buiten ophangen.   Is ook nog beter voor het milieu en de was ruikt er lekkerder van vind ik.




 
Ik krijg ook iedere week de nieuwsbrief van omliggende supermarkten, dan pluis ik thuis uit wat ik nodig heb, en haal het dan. Ik ga ook het liefst alleen boodschappen doen, dan weet je wat je koopt groetjes Wendy
 
Hoi!
Veel tips zijn natuurlijk al voorbij gekomen maar ik doe altijd boodschappen bij de Aldi, bijv wasverzachter is 79 ct voor een liter..
Heb veel leuke kleertjes bij de kringloop gekocht (vaak gewoon nieuw!), en ook andere spulletjes voor de kleine. Via marktplaats in de buurt kijken wat mensen willen verkopen.
Nu er uitverkoop is in de stad, al kleertjes kopen voor een maatje groter.
En inderdaad de koopjes; luiers, luierdoekjes etc bij de drogisterijen in  de gaten houden, scheelt een hoop!
Zo hebben we ook een budget gemaakt per maand wat we aan 'variable kosten' kunnen besteden.
Misschien een andere tip; kijk je gegevens goed na als je huur/zorgkinder toeslag ontvangt, de belastingdienst wilt niet altijd je wijzigingen goed doorvoeren of gewoon zelfs veranderen!
Groetjes
 
1x per week boodschappen doen, zoveel mogelijk bij de goedkopere winkels. Met een boodschappenbriefje.
Als je 2x per week gaat ben je echt veel en veel meer kwijt.... Want dan zijn bv de koekjes op etc etc en die doe je dan toch weer in je wagentje.

Inderdaad luiers bij de Aldi of de Lidl kopen.
Luierdoekjes in de aanbieding kopen.
Vlees in de aanbieding kopen en invriezen.
Grote zakken van iets kopen (bijv strooikaas)  en deze dan verdelen en invriezen.
ETC ETC

Dit keer heb ik bijna alle kinderkleding van vrienden en familie gekregen. (Had alle baby kleding toendertijd alweer weggegeven aan mijn zus etc.)
Bedje en matras gekregen.
Eigenlijk heb ik alleen maar een nieuw kinderbadje en verschoningskussen met kastje gekocht.

Schoenen kopen we hier (ik woon in zweden) bij een soort schoenenreus. Daar kun je altijd 3 paar halen, 2 betalen. En met drie kinderen is dit erg handig!
 
Terug
Bovenaan