lui?????????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zie en lees dat sommige kids best snel zijn in hun ontwikkeling.

Ninthe is nu 8mnd en ze rolt van haar rug op haar buik en ze kan zitten.
Ze rolt nog niet terug en kruipen ho maar.

Eigenlijk zit ik er helemaal niet mee, ze moet vooral in haar eigen tempo ontwikkelen.

Maar ben wel nieuwschirig wat jullie kids van 8mnd allemaal kunnen.

Liefs Vano en Ninthe

Kian is over 10 dagen 8 maanden. Hij kan zitten, begeleid staan, omrollen (alle kanten op) en hij heeft vandaag ontdekt dat ie in een behoorlijk tempo vooruit komt als ie zich een beetje kwaad maakt. Eerder kwam ie per ongeluk nog wel vooruit, maar nu gaat ie ineens als een tierelier.
Ik trek me niet zoveel aan van hoe snel andere kids zijn. Ik volg het met grote belangstelling, want ik vind het super interessant dat andere kindjes weer een mijlpaaltje bereiken, maar ik vergelijk niks, je kunt er toch niets van zeggen.
Liefs Nelleke

Hi,

Mats is 8 maanden en 5 dagen.Hij kan zitten (valt heel af en toe nog wel om) en sinds een paar dagen kan hij omrollen op zijn buik. Terug vindt ie nog lastig.
Ook sinds een paar dagen 'staat' hij veel beter op schoot, door zijn beentjes te strekken en rechtop te gaan staan, houdt hij nu iets langer vol, voordat ie door z'n knietjes knikt,  maar ik zie m voorlopig nog écht niet lopen haha
Kruipen doet hij niet, hij houdt z'n  voetjes in de luchten balanceert zo'n beetje op z'n buikje. Wel drukt hij zich goed op op zijn handjes...Kost m wel een hoop energie, want hij puft regelmatig uit met zijn hoofd op de grond...
Onze kindjes gaan dus een beetje gelijk op.

Groetjes,
Bolbuikie

Milan kan is nu 7 maanden en een week oud, maar hij maakt nog maar weinig aanstalten om te gaan zitten. Als ik hem in de zit stand neer zet dan blijft hij ongeveer 10 minuutjes zitten en kantelt dan al richting buik. Omrollen en terugrollen dat gaat sinds 2 weekjes pas. Ook echt zo een van Mama is in de buurt dus ach ik kom er wel. En als er dan iets valt dan pakt mama of grote broer het wel voor me als ik maar lang en hard genoeg gil.

Julian is ook 8 maanden en 5 dagen. Heen en terug rollen is al een tijdje geen probleem meer voor hem. Ook kan hij al lange tijd zitten, maar alleen als wij hem op zijn kontje zetten: zelf gaan zitten doet hij nog niet. Hij kruipt niet, maar tijgert al wel de hele kamer door (hij laat zich over zijn linkerarm vallen en trapt wat met rechts, heel apart) en dat gaat ook al best snel. Verder kan hij zich vanaf afgelopen weekend in de box van zitstand naar staan trekken aan de spijlen, hij kan dan ook al een tijdje blijven staan en is supertrots.
We hebben wel met hem afgesproken dat hij pas over een half jaar gaat lopen, want we vinden het veel te snel gaan allemaal!
Verder heeft hij een periode gehad waarin hij Papa en Mama "zei", maar dat is eerst weer voorbij. Het eerste echte woordje dat hij sinds een paar dagen zegt is "Da(g)", en daarbij doet hij zijn arm in de lucht en zwaait! We stonden echt perplex afgelopen weekend!

Annique is nu 8 maanden en 5 dagen oud
ze kan sinds een week pas echt goed rollen,
en slaapt dus sinds die tijd op dr buik
maar zitten gaat nog niet heel lang goed
je moet haar wel steunen, soms zit ze ff 5 minuutjes
maar laat dr nog niet alleen los zitten zonder toezicht
op de creche doe ik wel eens een voedingskussen achter haar rug voor de steun
dus ook niet zo'n hele snelle jelle vergeleken bij veel andere kids

liefs sandra

Hoi,

Isis is bijna 8 maanden en is ook niet zo'n snelle hoor... Ze kan van rug naar buik rollen (en af en toe "per ongeluk" ook terug, haha) en ze kan zitten met steun, maar zonder steun echt nog helemaal niet (effect tuimelpopje, ken je dat??).
Ik heb me er wel druk over gemaakt, zeker omdat een vriendin van me een zoontje die op dezelfde dag is geboren als Isis, en dat mannetje is  dus echt supersnel. Hij kan bijvoorbeeld al los zitten, en trekt zichzelf al op in de box en in bed. Nou, dat duurt bij Isis nog wel even!
Maar ik heb besloten me er niets meer van aan te trekken, ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo en uiteindelijk leren ze allemaal wel zitten, lopen, enzovoort. Isis heeft bijvoorbeeld wel weer een hele goede fijne motoriek, en is ontzettend nieuwsgierig. Ze wil alles onderzoeken, van dichtbij bekijken, voelen, en is dan ook helemaal gefascineerd. Dat zijn natuurlijk ook prima ontwikkelingen, maar niet zo opvalend als zitten of kruipen!

Groetjes,
Myrna mv Isis (05-09-2006)

Mijn dochter is ruim zeveneneenhalve maand oud en past ook prima in de categorie 'lui'.
Ze rolt nog steeds niet, maar zit sinds kort op schoot wel goed zelf. Op de grond houdt ze het nog niet heel lang vol.
Maar mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Het is een heerlijke meid en het zou fijn zijn als ze loopt als ze naar school toe gaat (hahaha), maar verder doet ze het allemaal maar in haar eigen tempo.

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Terug
Bovenaan