lui?????????

Milo is 8 en een halve maand oud. Rollen doet hij alle kanten op, sinds 5,5-6 mnd. Alleen zitten kan hij ook sinds 6 mnd. Hij is 3 keer zelf gaan zitten maar sindsdien nooit meer, maar dat komt dus waarschijnlijk binnenkort. Hij staat heel graag maar hij kan het niet erg goed, maar hij wil van alles. Hij wil erg graag lopen maar dat kan hij zeker nog niet. Hij staat wel erg graag aan onze handen en trekt zich moeiteloos op tot staan als we hem onze handen geven. Hij kruipt niet en heeft moeite op zijn buik omdat hij oorproblemen heeft. Misschien zal hij daarom het kruipen wel overslaan. Hij trekt zich aan mij op sinds een week (zonder dat ik hem mijn handen geef)  maar heeft de kastjes etc nog niet ontdekt (ook niet zo vreemd als je er niet naartoe kan kruipen, haha). Ben benieuwd hoe hij zich gaat onwikkelen, hij is zo anders dan zijn zus! :)

Senna is net 8 maandjes oud geworden....
En ik vind dat ze het prima doet....Want ieder kind is anders...Dus ik ga niet vergelijken met anderen....Vind ik nergens voor nodig...

Ze kan al zelfstandig zitten....rolt van buik naar rug...en van rug naar buik...
Begint nu een beetje te brabbelen....ze zegt veel..' Tatatataaa'
En als ze op haar buikje ligt kruipt ze nog niet....soms een stukje naar achteren...maar ze is dan snel uitgekeken....Het liefst zit ze de hele dag rechtop!

Hoi,

Ieder kindje is zo anders, de ene rap, de ander lekker rustig aan. Gelukkig maakt het niet uit, toch? Ik had al bij een ander topic geschreven wat mijn klein nu kan, maar wil het natuurlijk als trotse mama best nog eens op schrijven. Hier komt het dan, o ja, ze is nu 8.5 maand.

Zelfstandig zitten  (6.5mnd), kruipen en staan (7mnd), in handjes klappen (8mnd) en vlak daarna zwaaien. De maanden zijn een beetje een indicatie, de eerste ker denk je dat het per ongeluk gaat, daarna wordt het een gewoonte en denk je even later, wanneer deed ze dat nu voor het eerst??? Het meeste gebeurde iets voor de aangegeven maand.

Verder babbelt ze er al maanden lustig oplos. Iedereen zegt al als die echt gaat praten is er geen houden meer aan, van 's morgens vroeg (soms ook 's nachts tegen haar knuffels) tot ze in bed ligt gaat het maar van tatata, dadada, gagagaa, mamamam, iets wat op eten lijkt, iets wat op dagdag lijkt en heel veel andere geluidjes.

Maar zo als ik al eerder schreef, ieder kind is anders. Dusse niet aan op hangen hoor.

Groetjes Nands

Tessa groeit ook volgens haar "eigen groeiplan" !! Zitten gaat nu sinds een paar dagen goed, af en toe valt ze nog om, vooral als de sokken uitmoeten!!  Bewust rollen doet ze "per ongeluk" en op de buik vindt ze het nog steeds niet echt leuk, ze rolt dan meteen weer terug naar de rug. Leuk gevecht dan als ik haar op de buik wil laten oefenen!  

iedere fase  is leuk, lekker van genieten! Ik  hoef nog niet achter  haar aan te rennen  (of tijgeren) als ze door de kamer  vliegt!  

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Bedankt voor al jullie reakties!! Leuk

Erg leuk om te zien hoe verschillend alle kids zich ontwikkelen!!!

Liefs Vano en Ninthe

Zo, moest deze topic geloof ik op pagina 5 terugvinden, maar vond deze foto's echt passen bij het topic! Mevrouwtje zat op de bank te spelen, viel om en ging zoals ze nu zit gewoon door met spelen/kauwen!

En met je voet kun je ook best spelen....

Hoezo lui!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Yari is 7,5 maand oud en is al een heel druk baasje. Hij rolt de hele kamer door, tijgert op zijn rug de kamer door, kan zitten, staan aan tafel en hij hefet zijn eerste stapjes gezet. Kruipen doet meneer niet (denk ook niet dat t nog gaat gebeuren maar ja wie weet). Vind t allemaal best leuk maar soms mag het ook wel eens iets minder snel.

xx Elly

Terug
Bovenaan