luidruchtige baby en luiervraagje

maken jullie kindjes ook zoveel geluid met slapen?als boas diep slaapt is t wel stil,maar als hij wat lichter slaapt hoor je hem ademen(hummm,hummm zegt ie dan)  en kreunt en steunt hij heel veel.soms ademt hij ook heel snel en kort.mn schoonmoeder merkte het ook al op en sindsdien ben ik wel een beetje bezorgd.
en wat me vanmorgen opviel baarde me ook wat zorgen.boas begint namelijk wat vet op zn bovenbeentjes te kweken en waar de luier om zn beentjes zit zit een deuk!
zou de luier te strak zitten of is dat normaal?het word wel tijd voor maatje 2,maar ik heb nog een pak 1 staan en qua absorbsie gaat t nog goed,maar zou de luier dan om zn bovenbeentjes te strak zitten?
groetjes kari en een kreunende,gedeukte boas

Hoi,

Ik heb ook zo'n steunende baby! Ze ligt sinds week 2 al op haar eigen kamer, want ik kon er niet doorheen slapen. Nu gaat het de ene keer heel goed en de andere keer maakt ze me toch een lawaai. Volgens mij heeft het, behalve met de diepte van de slaap, ook met haar darmen te maken. Als ze te snel drinkt of krampjes heeft, steunt ze volgens mij harder (ze trapt dan ook met haar beentjes en zwaait met haar armen). Vind het soms heel zielig klinken... Mijn moeder maakt er ook steeds opmerkingen over, maar ik merk verder niet dat Esther niet lekker in haar vel zit of zo. Dus ik probeer me er maar niet al teveel zorgen over te maken.

En die deuken? Zou je van een iets te strakke luier een deuk kunnen krijgen? Ik zou het niet weten, maar je zou toch denken dat het dan wel terugveert als je die luier af doet. Misschien gewoon een paar daagjes een 2 dragen en dan zien of het daar iets mee temaken heeft?

Succes met je steunende gedeukte mannetje!

Eveline

dus esther kan er ook wat van haha.ik heb ook niet het idee dat boas er last van heeft,maar dalijk is t niet normaal en kijk ik er langs heen.daarom vraag ik t maar eens.
en van die deuken,het doet me denken aan hoe je ring in je vinger kan groeien,weetjewel?dat zie je vaak bij oudere mensen die al 20 jaar hun trouwring omhebben en dikkere vingers gekregen hebben,alleen waar die ring zit zit dan een deuk.
en aangezien baby's 24 per dag een luier omhebben,bij boas is t dus net of zn bovenbeentjes dikker geworden zijn behalve daar waar die luier zit.zou dat met een grotere luier ook zijn of ben ik mn kind aan t beulen??
kon ik maar even naar mn werk(kinderdagverblijf)dan kon ik bij andere baby's spieken.
groetjes!!

Dat gekreun doet Vera ook. Dat is wel normaal denk ik. Dat ademhalen klopt wel. Volgens de verpleegkundige van het CB is het normaal dat baby's na het drinken heftig ademhalen en als ze slapen heel oppervlakkig ademhalen. Niets om ongerust over te zijn heeft ze me verzekerd.

Hihihi, eigenlijk zijn het dus gewoon een stelletje bejaarden bij elkaar: rochelen, spugen, trouwring-deuken, steunen....
Ik weet niet hoe mollig Boas is, maar kan het niet gewoon een vetribbeltje zijn? Esther krijgt nou van die mollige benen. En anders gewoon lekker grotere luiers doen, hoor! Weet je tenminste zeker dat het daar niet aan ligt!

Groetjes,

Eveline

hallo,

Hier ook een moeder met een luidruchtige steunende baby. Vanaf de geboorte doet mijn zoon hetzlefde als die van jullie hij steunt en kreunt er op los na elke voeding. Waarschijnlijk heeft ie dan last van zijn darmpjes enz maar er tussen door slaapt ie gewoon dus heb ook niet het idee dat hij er last van heeft. Soms na de voeding duurt het wel een uurtje of drie oordat ie uitgekreund is haha en vooral na de ochtendfles.

groetjes rennie

Hoi allemaal,

Ik ben zo verrast hoe luidruchtig mijn kleintje kan zijn! Op een of andere manier dacht ik van te voren altijd dat een pasgeboren baby heel stil zou zijn als het niet huilde, maar... met Christian is niets minder waar! Hij kreunt, piept, knort, gilt, je kunt het zo gek niet bedenken. Hij kan ook echt in zijn bedje liggen friemelen, wild met z'n armpjes slaand, en dat allemaal in zijn slaap. Soms moet je echt naar zijn bedje lopen en naar zijn oogjes kijken, om te zien of hij slaapt of wakker is. Het klinkt echter bijna nooit zielig of klagend, dus ik maak me er geen zorgen om. Zo is onze jongen nu eenmaal! De geluidjes zijn soms erg grappig, dus we kunnen er best mee lachen!

Christian is een flinke vent en ik zie dat hij nu met luier 1 wat rode striemen begint te krijgen, dus hebben we nu een pak 2 gekocht. Als de 1 op is, stappen we over. We merken het zelf ook bij het aantrekken van de luier, we moeten wat moeite doen om hem netjes aan te trekken en dat komt door die lekker mollige dijbeentjes! Oh ja, daar zitten diverse vet 'rimpels' in, bedoel je dat met een deuk?

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

nee,boas heeft echt een deuk.plooien heeft hij ook ja,aan de binnenkant van zn bovenbeentjes,maar aan de buitenkant zit echt een deuk.dat komt volgens mij toch echt door de luier.doordat hij de hele tijd met zn beentjes wijd ligt,zit de luier daar strak.morgen ga ik grotere luiers kopen en volgende week op het cb hoor ik t wel als er iets niet goed is.ik zit nu ook al de hele tijd naar zn beentjes te kijken.hij ligt  de hele tijd met zn beentjes wijd en voetjes naar buiten.kan ook haast niet anders met die luier tussen je benen,maar nu hij die rare deuken heeft die schijnbaar niemand anders heeft ga ik mezelf onzeker maken door te denken dat ie misschien wel iets aan zn heupjes heeft.maar ergens weet ik wel dat baby's altijd met de beentjes wijd liggen.toch??
gelukkig gaan we vrijdag naar de kinderarts,nog ff en ik word gek.gelukkig is boas erg tevreden(zolang hij geen honger heeft)dus t zal allemaal wel loslopen.

Terug
Bovenaan