<p>Hey iedereen </p><p>Ik wil me eerst en vooral eventjes voorstellen: ik ben Ellen, 24 jaar en mijn vriend en ik zijn ondertussen 4 maanden aan het proberen om zwanger te geraken. </p><p>Natuurlijk zijn we om te starten gestopt met de pil en ging ik er vanuit dat mijn maandstonden mooi om de maand zouden komen. De realiteit is echter anders: na het stoppen met de pil heb ik nog steeds mijn ‘natuurlijke’ menstruatie niet gehad. Na wat op te zoeken op het internet bleken veel vrouwen dit aan de hand te hebben dus maakte ik me niet meteen zorgen. Ik had wel voor de zekerheid maar een afspraak met de gynaecoloog gemaakt om alles eens te laten checken.</p><p>Vandaag was de dag: ik bespreek even kort mijn voorgeschiedenis met de gynaecoloog en laat daarna de echo nemen. Daaruit leidde hij af dat ik hoogstwaarschijnlijk luie eierstokken of PCOS heb. Dit was een verklaring waarom mijn menstruaties achter bleven. Nu raadde mijn gynaecoloog me aan om volgende maand aan de hand van medicatie de menstruaties op te wekken en indien nodig te beginnen met clomid. <br /><br />Alle informatie die op me afkwam was redelijk veel en overrompelde mij wat, dus ik ben een beetje nieuwsgierig naar jullie ervaringen hiermee. <br /><br /></p><p>Alvast bedankt voor de reactie! <br /><br /></p><p>groetjes Ellen </p>