Luie eierstokken (PCOS), clomid

Wat leuk iedereens verhalen te horen laat je toch niet zo aleen voelen! Van alle dagen ben ik 1 april vastgesteld met pcos ?. Na 7 maanden lang proberen zwanger worden niets. Ook zeer onregelmatige cyclus (38-60)en heel pijnlijke hevige menstruaties tot op een punt ik me moest ziekmelden op het werk. Duphaston en clomid voorgeschreven gekregen. Gisteren was mijn laatste clomid pilletje van ronde 1 . Nu is mijn schoonzus zwanger ... Doet toch wel pijn... En voel me wel slecht omdat ik niet 100% blij kan zijn voor haar want waneer is het aan ons.. het gaat voor anderen zo moeiteloos... 

Hey iedereen! 
Het is al eventjes geleden dat ik dit forum terug bekeken had. Ik heb het de eerste weken er redelijk moeilijk mee gehad om de situatie een plaats te geven, maar na eventjes mijn hoofd leeg gemaakt te hebben is het toch gelukt :)
Bedankt voor jullie reacties! Het is toch ergens fijn om te weten dat je niet alleen in die situatie zit. 
Mijn vriend en ik zijn toch gestart met clomid. Om jullie even een korte update te geven: 
We zijn gestart met 50 mg Clomid. Helaas heeft dit niks gedaan voor mij. Gynaecoloog verzekerde me dat dit bij veel vrouwen het geval is en heeft de dosis direct verdubbeld. Deze maand de dosis van 100 mg genomen. Morgen naar de gyn om te kijken of het deze keer wel geholpen heeft ... spannend! Tot nu toe (gelukkig) niet veel bijwerkingen ondervonden. Hier en daar wel een dagje dat ik wat sneller op mijn tenen getrapt was :p

[quote quote=10436135]Wat leuk iedereens verhalen te horen laat je toch niet zo aleen voelen! Van alle dagen ben ik 1 april vastgesteld met pcos ?. Na 7 maanden lang proberen zwanger worden niets. Ook zeer onregelmatige cyclus (38-60)en heel pijnlijke hevige menstruaties tot op een punt ik me moest ziekmelden op het werk. Duphaston en clomid voorgeschreven gekregen. Gisteren was mijn laatste clomid pilletje van ronde 1 . Nu is mijn schoonzus zwanger … Doet toch wel pijn… En voel me wel slecht omdat ik niet 100% blij kan zijn voor haar want waneer is het aan ons.. het gaat voor anderen zo moeiteloos…[/quote]
Hier hebben we ongeveer dezelfde situatie aan de hand! Schoonzus staat hier op punt van te bevallen. Elke keer als je de dikke buik en de voorbereidingen voor de baby ziet is het toch een paar keer slikken!
Het voelt idd heel oneerlijk dat het bij andere koppels zo vlot gaat ... onlangs nog een koppel dat we kennen via de voetbal van mijn vriend: na 1 maand proberen en al direct zwanger. Als ik dat hoor vervloek ik mijn eigen lichaam! 
Hopelijk heeft clomig bij jou ondertussen het gewenste effect gehad!

Hoi!
Ik werd ook niet ongesteld na het stoppen met de pil. Cyclus van 202 dagen, toen een provera kuur van 10 dagen voor hormoonreset en toen weer een cyclus van 150 tot dat ik startte met Provera en clomid.
Helaas op clomid 50, 100 en 150 geen reactie gehad. Toen over gegaan naar Letrozol 5mg, toen eisprong, volgende ronde 5mg geen resultaat en 7,5mg helaas ook niet.
Nu bezig met eerste ronde Gonal-F spuiten.
Mocht je veel bijwerkingen ervaren van Clomid is Letrozol wel een goede optie, als deze aanslaat. Ik had er stuk minder last van, helaas niet het gewenste effect. 

Spannend Ellen!

Hier na het eruit halen van de anticonceptie 1x ongesteld na 48 dagen o.i.d., de cyclus daarna deed er vervolgens 5 maanden over. Ergens rond de 3 maanden niet ongesteld ben ik naar de huisarts gegaan en naar de gyn doorverwezen. Ook ik heb PCOS. (+/- 30 follikels per eierstok). Ik ben toen gestart met letrozol en voor mij had de 1e dosis geen effect, maar de 2e (5mg letrozol, vergelijkbaar met de stap naar 100mg clomid) wel. Daarbij toen ook gelijk zwanger geraakt en inmiddels 17 weken. 

Bij de tips over het eten die hierboven genoemd worden, heb ik altijd een beetje het idee dat dit wellicht werkt als je cyclus "ietsje" langer is, maar bij 30 follikels en bijna een half jaar niet ongesteld denk ik dat er wel medicatie nodig is. Ondanks dat, zou ik bij de 2e wel meer de tijd willen nemen om het zonder medicatie te proberen. Nu had ik dat geduld ook niet en zat de onzekerheid van of het uberhaupt lukt denk ik ook wel in de weg.

Voor nu zou ik zeggen: houd de goede moed erin en afgaand op je verhaal, zou ik denken dat dat je vandaag een goede echo moet hebben. Laat je het nog weten?

[quote quote=10471288]Spannend Ellen! Hier na het eruit halen van de anticonceptie 1x ongesteld na 48 dagen o.i.d., de cyclus daarna deed er vervolgens 5 maanden over. Ergens rond de 3 maanden niet ongesteld ben ik naar de huisarts gegaan en naar de gyn doorverwezen. Ook ik heb PCOS. (+/- 30 follikels per eierstok). Ik ben toen gestart met letrozol en voor mij had de 1e dosis geen effect, maar de 2e (5mg letrozol, vergelijkbaar met de stap naar 100mg clomid) wel. Daarbij toen ook gelijk zwanger geraakt en inmiddels 17 weken. Bij de tips over het eten die hierboven genoemd worden, heb ik altijd een beetje het idee dat dit wellicht werkt als je cyclus “ietsje” langer is, maar bij 30 follikels en bijna een half jaar niet ongesteld denk ik dat er wel medicatie nodig is. Ondanks dat, zou ik bij de 2e wel meer de tijd willen nemen om het zonder medicatie te proberen. Nu had ik dat geduld ook niet en zat de onzekerheid van of het uberhaupt lukt denk ik ook wel in de weg. Voor nu zou ik zeggen: houd de goede moed erin en afgaand op je verhaal, zou ik denken dat dat je vandaag een goede echo moet hebben. Laat je het nog weten?[/quote]
Bedankt voor te reageren en je verhaal te delen. De positieve verhalen zijn altijd fijn voor te horen en daar trek ik me vaak aan op! :)
Helaas is mijn echo niet kunnen doorgaan :( de gyn had een spoedgeval... Heb een nieuwe afspraak moeten maken. Ik ga deze maand dus gewoon hopen dat het gelukt is en we zullen het wel horen bij de volgende afspraak. 
@Liekee Mijn gyn heeft Letrozol nog niet voorgesteld...ik denk dat dit optie 2 is wanneer Clomid niets doet? Eerlijk gezegd is er nog geen alternatief besproken geweest bij mij. Ik ga dit de volgende keer wel zeker vragen! Ik hoop dat de inspuitingen het gewenste effect zullen hebben bij jou! Laat je het nog weten? 

Ik heb ook PCOS. Gediagnosticeerd na bijna een jaar geen menstruatie te hebben gehad. Ben zelf in 2019 zwanger geraakt na de derde ronde letrozol. Nu hebben we de wens voor een tweede en wilde ik proberen om door middel van mijn voeding aan te passen en het slikken van DCI een natuurlijke cyclus te krijgen. 
Vanaf april dit jaar ben ik hier mee bezig en heb een maand geleden voor het eerst sinds DRIE JAAR een natuurlijke menstruatie gehad. Deze maand ovulaltiestesten gebruikt en heb op cyclusdag 22 mijn eisprong vermoelijke gehad. Zo blijkt maar dat ook bij 'heftigere' gevallen van PCOS voeding een groot effect kan hebben!
Ik hoop dat je snel zwanger mag raken!

Terug
Bovenaan