Luier uitslag

Hallo meiden,

Mijn dochtertje is morgen 7 weken en ze heeft al een paar dagen last van luier uitslag. Ik vind het echt heel erg want ik vind reinheid heel belangrijk en nu is het net of ik d'r niet genoeg verschoon . Ze krijgt gemiddeld 8 schone luiers per dag om. Iedere dag gaat ze in bad, dus volgens mij kan het daar niet aan liggen. Nu heb ik al veel gesmeerd met Sudocreme en ook talkpoeder van Zwitsal gebruikt, maar dit werkt niet tot nu toe.

Het zit ook niet op d'r billen maar in d'r liesje en naast d'r plassertje (zeg maar). Het zijn toch wel rode plekjes en bij d'r liesje is het gewoon een beetje kapot geschuurd. Tenminste zo lijkt het. Misschien heb ik er wel te veel aan gewreven omdat ik zo graag wil dat het over gaat.... Ik gebruik wel geparfumeerde doekjes van Pampers. Misschien is dat het wel??

Pfff nou zoals jullie lezen word ik er een beetje moedeloos van. Ze poept wel vaak erg dun, dus misschien ligt het daar wel aan??

Heeft iemand tips?? Thanx!
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4 jr en Madeleine 7 weken)

Maizena!!!
Ik zweer erbij. Gewoon bij elke verschoning een beetje in de luier strooien. Dit neemt direct al het vocht op en de billen blijven kurkdroog.
Ik smeer ook altijd de billetjes in met een dun laagje sudocreme.
Maar die maizena, ik zou niet meer weten wat ik zonder zou moeten! Een wondermiddel, haha. En het kost ook nog eens bijna niks. Altijd het proberen waard!
groetjes van Ruth

Goedeavond!

Je bent vast een hele goede moeder! Maak je geen zorgen, dat overkomt volgens mij iedereen wel eens. Loek heeft nu ineens ook rode pukkeltjes tussen zijn billen en ik doe niets anders dan anders.

Vorige maand is Loek geopereerd en had hij een grote plastic plakker over de pleisters heen. Het zat op heel zijn buik en over zijn liezen tot op zijn bovenbeen. Wat wat ongelukkig geplakt, vind ik achteraf. De huid van zijn liezen zat tegen elkaar. Het was toen warm, dus het zweette en met vieze luiers bleef het daar ook niet bespaard, terwijl ik daar niet bij kon om schoon te maken. Het was afwachten tot het daar mis zou gaan! Toen de pleister losgegaan was, heb ik hem een paar dagen enkele uren met blote billen laten liggen (kost veel hydrofielluiers en met een beetje pech ben je net even op de wc of een boterham smeren als er gepoept is... alles onder...) en steeds een dun laagje sudocrem of bepanthen erop als de luier weer aan gaat. Niet te dik volgens mijn huisarts, want dan is het te vochtig. Het was echt met de dag gehalveerd. Bij hem was het toen nog niet open, maar wel vuurrood. Het scheelde vast niet veel. Lekker bloot laten luchten werkt heel goed!
Veel succes! Het wordt mooi weer, dus ze kan best met de billen bloot liggen.

Rosanne

misschien moet je even bij huisarts langs om uit te sluiten of het geen spruw s? Heb gehoord en gelezen dat dit ook in kruis kan optreden. Omdat je zegt dat het rood ziet rondom vagina van je dochtertje...
Sterkte ermee, groetjes mira

hoi,

misschien is dat het wel..... ik smeer altijd een dikke laag sudocreme erop. Met het idee van dan gaat het sneller over. Maar dat werkt dan waarschijnlijk averechts

Lief van je Rosanna om te zeggen dat ik vast wel een goede moeder ben, dat doet een mens weer goed!  Je voelt je zo snel schuldig naar zo'n kleintje toe, maar dat heeft waarschijnlijk iedere moeder wel!
groetjes Sandra

Tja, ik heb het ook een tijdje geleden als tip gekregen, had er ook nog nooit van gehoord. Maar het is hier echt een wondermiddel.
Onze oudste is ontzettend aan het peuterpuberen en stopt alles weer in zijn mond, meestal om mij uit te dagen, hihi. Een paar weken geleden begon hij het zand uit de zandbak op te eten , en daar kreeg hij dan de volgende dag bij het poepen enorm pijnlijke billen van (eigen schuld maar wel zielig). Maar door al dat zand kreeg hij ook super luieruitslag, ik wist me geen raad meer, tot die maizenatip!
Ik denk dan maar: baadt het niet dan schaadt het niet, toch?
groetjes van Ruth

Hai,

Tip: Smeer bij elke verschoning een beetje zinkzalf (van de Hema is heel goed) en smeer over de zinkzalf een beetje vasaline. Als het goed is moet het dan iets minder worden. Zinkzalf heeft een helende werking. Onze zoon heeft tot nu toe geen luieruitslag gehad.

Ik hoop dat het voor jou ook werkt.

Groetjes,
Sharon (moeder van Aaron 4,5 maanden)

Terug
Bovenaan