Luier uitslag

Marielle was overgevoelig voor de billendoekjes (zit veel parfum in!). Wie weet dat je daar nog iets mee kunt? Toen ik met de billendoekjes gestopt was, was het binnen 2 dagen over! Had ik dat maar een half jaar en tig tubes hormoonzalf e.d. eerder geweten ...

Hoi,
Joany had laatst ook echt hele erge luieruitslag had ze nog niet eerder gehad de huid was gewoon 'geschaafd' zo zag het eruit. Heb toen vaker verschoond zo om de 2 uur zinkzalf erop niets hielp ook heb ik haar in haar blote kontje laten liggen dat vondt ze wel fijn volgens mij.
Toen las ik dat het ook spruw kon zijn en heb ik er de zalf opgedaan die ik voor de spruw in het mondje had gekregen en die werkte super  na 2 dagen was het weg!.
Nu smeer ik elke verschoning er een beetje sudocreme op.
Of het spruw was weet ik niet zeker maar de zalf werkte goed.

groetjes,
marike

Mijn zoon had het ook en ik ben toen naar de huisarts geweest. Alle zalfjes (sudocreme talkpoeder etc werkten niet. Bij de huisarts een zalfje tegen schimmelinfectie gehad, want dat is het als het niet wegtrekt met zinkzalf. En na 2 dagen was alles weg. Kwam waarschijnlijk door de antibiotica die hij net na zijn geboorte gehad heeft.
Daarna nooit meer luieruitslag gehad

Ik zweer ook bij de maizena!!!! Heb het een jaar of drie geleden als tip gekregen bij de oudste en dus voor mij geen dure zalfjes meer!!!

En inderdaad veel verschonen is ook heel belangrijk hoor en met een beetje luieruitslag ben je echt geen slechte moeder hoor, dan zouden er verdomd weinig goede moeders zijn (luierruitslag is oook wat anders dan smetplekken, die je krijgt van niet goed afdrogen en slechte hygiene...)

Groetjes yvonne

Bij ons was de truc: overgaan naar andere lotiondoekjes!!
Zodra we alleen nog maar ongeparfumeerde (sensitive van Pampers) gebruikten, verdween die roodheid (die echt heel erg was, met witte puntjes etc!) als sneeuw voor de zon! Daarnaast dep ik nu altijd de billetjes, liezen etc droog met een hydrofiele luier voordat de nieuwe luier er omheen gaat. En voor de zekerheid een dun laagje sudocreme, maar of dat nodig is... Zijn billetjes zijn nu al vele weken gewoon lekker glad en roze!

Als de roodheid vooral ook in de liezen zit, dan zou ik eerder denken aan een schimmelinfectie. Die gaan juist in die lichaamsplooien zitten. Dus ik zou het even laten zien aan de huisarts. Een schimmel gaat niet vanzelf weg.

Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (15 weken)

Terug
Bovenaan