luier uitslag

ilse heeft erg last van luieruitslag
en is vandaag veel aan het huilen
kan dat een oorzaak zijn?

waar kan luieruitslag van komen?

ken het niet bij de oudste

Luieruitslag krijgen ze toch als ze te lang in een "vieze" luier liggen? als je dan de billetjes enzo niet goed droogt kan het gaan smetten geloof ik.......

ff wat bepanten opsmeren en haar huidje goed droog houden...

Bijna alle luierdragende kinderen hebben wel eens luieruitslag. Op de billen of aan de binnenkant van zijn bovenbenen ontstaan dan rode, schrale plekken...

Die kunnen best pijnlijk zijn. Luieruitslag ontstaat doordat de luier langs de tere huid schuurt. Bovendien komt die huid lange tijd in contact met urine en ontlasting. Vaak verschonen is dan ook belangrijk. Verder kun je je baby's billen goed schoonmaken met lauw water zonder zeep. Dep ze zachtjes droog en laat je kind als het even kan met de billen bloot liggen.

Dat heeft als voordeel dat je goed in de plooitjes kunt komen. De huid kun je daarna insmeren met zinkzalf. Is de luieruitslag niet na een paar dagen over of wordt het zelfs erger, ga dan met je baby naar de huisarts. Misschien heeft je baby een infectie opgelopen.

Kan je maar 1 advies geven NESTOSYL!!!!! Super spul, wonder spul kan er een heel verhaal over schrijven maar echt het werkt super....
Ze verkopen het bij de kruidvat etos enz het staat alleen niet bij de babyverzorgingsprodukten.
Verder kun je deze zal op schaafwondjes gebruiken, muggenbulten enz.
Ik heb geen andere zal in huis als deze en gebruik het overal voor.
Hoe oud is ilse? Anders duid het misschien op tandjes.........onze floortje ook altijd vreselijke uitslag gehad met doorkomen van tandjes.....zelfs tot blaren op haar billen/plassertje ik heb daar altijd dus deze zalf op gebruikt die verrichte echt wonderen.
Sucses, hoop dat je er wat aan hebt.

liefs louise

nou ik verschoon haar na elke voeding
dus lang kan ze niet in een vieze luier liggen
behave s'nachts wand dan slaapt ze door tot de volgende ochtent
dus daar kan ik dan niks aan doen toch??
@louise bedankt voor de tip
ik weet niet of zr tandjes krijgt zie wel witte bultje onder in
maar volgens cb waren dat geen tandjes ze is 3 maand.

Als het na enkele dagen met sudocreme of andere billenzalf niet weg is en het is rood, moet je even naar de huisarts gaan want kan een schimmeltje zijn en die gaat niet vanzelf weg. Dan krijg je een zalfje en is het zo weg.

Wat ook goed werkt is maizena in de luier dit houdt de billetjes droog en zacht. sudocreme en bepanthen werken ook heel goed.. ik deed het altijd allebei!

Terug
Bovenaan