luier uitslag

kan ook een schimmelinfectie zijn, ff in de gaten houden!!

En inderdaad goed sudocreme smerden zodat de plekken droog blijven en lekker in de blote kont laten liggen.

Groetjes ANne

Smeer voor de zekerheid miconazol (3 keer per dag)... dit kun je zo halen bij de apotheek. Loïs heeft ook een keer erg lang luieruitslag gehad en de dokter kon niet zien of het een schimmeltje was. Ik ben het toen zelf maar gaan halen bij de apotheek.

als de billen erg open zijn zijn die billendoekjes een ramp. je kunt trouwens wel billendoekjes zonder geur en parfum krijgen, maar het blijft pijnlijk als de billen zo kapot zijn. Je maakt het dan alleen maar meer open. Ik weekte daarom de poep er af in het badje. Daarna goed drogen (deppen met een doek of blazen met mond of lauwe fohn) daarna miconazol goed insmeren en daarna zinkolie.

Na 1 dag zag je al verschil en na 5 dagen was ze er helemaal vanaf.

Succes!

Zinkolie mag je NOOIT op open wondjes of billetjes smeren!!
Dit maakt het alleen maar erger of het kan zelfs gaan ontsteken.
Wij in de zorg doen het NOOIT hooguit rondom de wond.....maar zelfs dat is ouderwets.....

@anna-loverly,
daar leek het een beetje op
snap nu hoe je het bedoeld en idd dat begrijp ik
dus daarom vind ik deze luier uitslag zo vreemd
ga eerst eens andere doekes halen
deze zijn volgens mij nogal geparfumeerd.

Hoi,
Hier hadden de oudste 3alleen kapotte billen als ze de tanden kregen of aan de diaree waren.
Ons meisje heeft wel al een tandje en de 2e bijna door maar gelukkig nog geen luieruitslag gehad!
Ik heb nu van de ka ook een creme voorgeschreven gekregen die tegen schimmels helpt, omdat meisjes daar sneller last van hebben, idd goed opletten of het rood is rondom haar vagina!
Maar hopelijk gaat hetalweer wt beter!!
Liefs

Jeetje wat zielig! Ik heb hier nog amper luieruitslag gezien tot nu toe. Heel soms een heel klein beetje rood maar een dagje sudocrem en het is weer over.

Mocht Ivo het krijgen heb ik hier in ieder geval genoeg tips! Vooral die van Secretmom over Nestosyl spreekt me wel aan en kende ik nog niet. Ik schrijf 'm op!

Terug
Bovenaan