<p>Hallo,</p><p>Zijn er meer vrouwen met kindjes die luier verschonen echt verschrikkelijk vinden?</p><p>Onze dochter is nu bijna 1,5 jaar oud en het is nu al ruim een half jaar echt een grote ellende om haar luier te verschonen. Eerst dacht ik dat het een fase was en dat het wel beter zou gaan worden, maar dat is dus niet.</p><p>Zodra ze de luier ziet of ik vraag ''zullen we even schone luier doen?'' rent ze al weg. Zodra ze op het aankleedkussen ligt schreeuwt ze werkelijk het hele dorp bij elkaar, pakt ze zich vast en probeerd zich om te draaien, te gaan staan ect. Ik moet haar echt in de houtgreep nemen...</p><p>Haar afleiden met speelgoed o.i.d werkt niet ze raakt zo overstuur dat ze overal mee gaat gooien. Dikke tranen en schreeuwen.. Terwijl er nooit iets geks is gebeurd ofzo ze heeft er gewoon echt zo'n hekel aan.</p><p>Vandaar dat we ook een maand geleden al zijn begonnen met potjestraining maar ze is pas 1.5 dus uiteraard gaat dat nog niet altijd goed.</p><p>Iemand tips? Ben echt radeloos.. Heb alles geprobeerd en het lijkt geen fase meer te zijn..</p><p>Ook aankleden is nu een ellende. Zolang ze kan staan of zitten is het goed maar als ik haar wil neerleggen om broek aan te doen, precies het zelfde verhaal als met luier verschonen.</p>