Luier verschonen een groot drama..

<p>Hallo,</p><p>Zijn er meer vrouwen met kindjes die luier verschonen echt verschrikkelijk vinden?</p><p>Onze dochter is nu bijna 1,5 jaar oud en het is nu al ruim een half jaar echt een grote ellende om haar luier te verschonen. Eerst  dacht ik dat het een fase was en dat het wel beter zou gaan worden, maar dat is dus niet.</p><p>Zodra ze de luier ziet of ik vraag ''zullen we even schone luier doen?'' rent ze al weg. Zodra ze op het aankleedkussen ligt schreeuwt ze werkelijk het hele dorp bij elkaar, pakt ze zich vast en probeerd zich om te draaien, te gaan staan ect. Ik moet haar echt in de houtgreep nemen...</p><p>Haar afleiden met speelgoed o.i.d werkt niet ze raakt zo overstuur dat ze overal mee gaat gooien. Dikke tranen en schreeuwen.. Terwijl er nooit iets geks is gebeurd ofzo ze heeft er gewoon echt zo'n hekel aan.</p><p>Vandaar dat we ook een maand geleden al zijn begonnen met potjestraining maar ze is pas 1.5 dus uiteraard gaat dat nog niet altijd goed.</p><p>Iemand tips? Ben echt radeloos.. Heb alles geprobeerd en het lijkt geen fase meer te zijn..</p><p>Ook aankleden is nu een ellende. Zolang ze kan staan of zitten is het goed maar als ik haar wil neerleggen om broek aan te doen, precies het zelfde verhaal als met luier verschonen.</p>
 
Je zou luierbroekjes kunnen gaan gebruiken. Dan kan ze blijven staan tijdens het verschonen. Met poepluier is dat wat lastiger, maar dan heb je in ieder geval niet elke keer zo'n strijd. 
 
[quote quote=10330698]Je zou luierbroekjes kunnen gaan gebruiken. Dan kan ze blijven staan tijdens het verschonen. Met poepluier is dat wat lastiger, maar dan heb je in ieder geval niet elke keer zo’n strijd.[/quote]
Hier had ik nog helemaal niet aan gedacht! Lijkt me idd een top idee, dan kan ze lekker blijven staan. Puur het gaan en blijven liggen is namelijk echt het probleem. Bedankt voor je tip!
 
Zeker herkenbaar, zoon is nu 19 maand, vaak is het huilen ed zoals je omschrijft, soms lukt het wel rustig... heb me er bij neergelegd ?
 
Luierbroekjes proberen en niet vragen of jullie de luier gaan verschonen, maar gewoon zeggen dat jullie dat gaan doen. Verder dikke complimenten geven als ze iets op het potje heeft gedaan
 
Het (poep)boekje! Klein handzaam dreumesboekje met dikkere kartonnen bladzijden.wij hebben een simpele van de Hema met 1 plaatje per pagina. Geven als ze op het aankleedkussen ligt. Met haar het boekje doornemen spelenderwijs, ondertussen zijn ze net genoeg afgeleid om te verschonen. Werkt hier perfect. Eerst gehuil, tot dat het boekje erbij komt. Hierdoor kunnen we ook weer liggend een broek aan trekken.
Succes!
check ook nog even haar oren. Kindjes die oorontsteking hebben willen niet plat op de commode liggen. 
 
Onze dochter had altijd vocht in haar oren en een luier verschonen was vreselijk. Wat je zegt; afleiden helpt niet. Ze krijste werkelijk alles bij elkaar, probeerde om te draaien of schopte ons.
sinds ze buisjes heeft is het over en ligt ze gewoon rustig en kletst ze wat.
de eerste keer toen ik haar neer wilden leggen om te verschonen, nadat ze buisjes had, zette ze zich gelijk schrap en begon te krijsen en ineens zag je haar denken, rustig worden en rustig liggen.
Het was zo’n gewoonte geworden, dat ze eerst echt moest ervaren dat het ook geen pijn kon doen.
Dus lang verhaal kort; laat haar oren checken! 
 
[quote quote=10330726]Het (poep)boekje! Klein handzaam dreumesboekje met dikkere kartonnen bladzijden.wij hebben een simpele van de Hema met 1 plaatje per pagina. Geven als ze op het aankleedkussen ligt. Met haar het boekje doornemen spelenderwijs, ondertussen zijn ze net genoeg afgeleid om te verschonen. Werkt hier perfect. Eerst gehuil, tot dat het boekje erbij komt. Hierdoor kunnen we ook weer liggend een broek aan trekken. Succes! check ook nog even haar oren. Kindjes die oorontsteking hebben willen niet plat op de commode liggen.[/quote]
Bedankt voor je tip. Ik wist helemaal niet dat kinderen met oorontsteking niet plat willen liggen... Dit maakt het allemaal wel duidelijk voor mij nu. Onze dochter heeft namelijk groniche oorontsteking... Hiervoor lopen we ook bij de dokter. Een maand geleden geopereerd aan haar neusamandelen omdat ze niet door haar neus kon ademen en de weg naar haar oren belemmerde waardoor ze continue oorontsteking had. Waarschijnlijk heeft ze hier dus nog last van... We moeten over een maand terug voor controle, dan zal ik dit eens even bespreken!
 
Terug
Bovenaan