Luier verschonen is één groot drama

A

Anoniem

Guest
Hallo,

dit is de eerste keer dat ik een vraag stel via dit forum. Hopelijk heeft er iemand handige tips voor ons probleem.
Ons dochtertje Floor is inmiddels bijna 7,5 maand en sinds ongeveer een week begint ze enorm te huilen als ik haar op het aankleedkussen leg. En zodra ze ligt wil ze zich meteen omdraaien, zodat je in je eentje écht geen luier verschoond krijgt. Tot vorige week hielp het nog om haar iets in handen te geven waardoor ze afgeleid was, maar dat trucje helpt nu helaas ook niet meer.
Kleren verschonen is uiteraard precies hetzelfde drama, hoewel we dat tegenwoordig zittend of staand kunnen doen.  
Ik ben sowieso van plan om contact op te gaan nemen met een osteophaat, misschien dat dat nog effect zal hebben. Ze is overdag ook vaak huilerig en 's avonds naar bed gaan is soms ook een drama.
Wat misschien een rol kan spelen is dat ze zich vrij snel ontwikkelt. Ze kruipt namelijk al een hele tijd en verder gaat ze de hele tijd staan. Je moet haar dan ook constant in de gaten houden om te voorkomen dat ze valt, zelfs in de box. Heel vermoeiend...
Als er iemand tips heeft dan hoor ik het graag.

Groetjes Janneke

Hoi,
Het is alsof ik over mijn eigen dochter lees. Liv is precies hetzelfde. Luier aandoen is al lange tijd bijna ondoenlijk, want ze wil nooit op haar rug liggen. Het is echt een geworstel, moet echt met kracht een luier aandoen. En met de ontwikkeling is ze precies hetzelfde. Met 6 maanden moest ik de box al naar beneden zetten, omdat ze zich helemaal naar boven optrok. Nu gaat ze overal tegenaan staan en valt inderdaad doorlopend om (ook in de box). Kan geen moment iets in het huishouden doen of mevrouw doet zich weer ergens zeer.
Ik denk alleen niet dat er veel aan te doen is. Als ze straks echt kunnen staan, kun je de luier staand doen (deden ze bij mijn neefje ook). En dat vallen, dat duurt maar even, tot dat ze goed hun evenwicht kunnen houden. En hoe meer ze oefenen, hoe eerder ze het kunnen. Maar ik ben het met je eens, vermoeiend is het wel.
Ivy

Hoi,

ook Lars (8,5 mnd) wil bijna niet meer stil liggen op het aankleedkussen. Hij vouwt zich dubbel, wil op z'n buik gaan liggen, etc. En als het aankleden naar  zijn zin  te lang duurt, kan hij zeer luidruchtig worden  Er is ook zó veel te ontdekken en dat wil hij dan ook  direct  na het wakker worden doen. Ik hoop, dat hij snel wat steviger op z'n benen staat, want dan kunnen we hem staande verschonen.

Groetjes, Marijon

Hallo mama's,

Wat grappig om die verhalen te lezen. Ik herken het namelijk wel. Alleen is onze dochter pas 4.5 maand oud. Ze vindt het erg leuk om haar billen steeds op te tillen. Je legt de luier onder haar billen en als je dan het voorste stuk over haar buik wilt doen gaat ze er met haar voetjes op staan. Tilt haar buik omhoog en dan schuift de luier weer onder haar uit. En een lol dat ze dan heeft. Ik leg nu maar gewoon mijn hand op haar buik, dat helpt eningszins.

Groetjes Anninas

Hoi,

Ook hier een dametje wat grote moeite heeft met verschonen en aankleden/uitkleden...
Heel vermoeiend. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dat probleem.
Fenne is nu 7 maanden en is ook een heel snel met haar ontwikkelingen. Ze is net begonnen met kruipen, en dan te bedenken dat ze ook 3 weken te vroeg geboren is...!
Misschien ligt het aan onze snelle kindjes.
Ik ben erg benieuwd of iemand een oplossing heeft, want ook speeltjes werken hier niet meer.

Groetjes

Hier ook een wilde draaier!!
Het werkt om mijn dochter op ons bed te verschonen. Hier kan zij beter bewegen (rustiger vooral) en heb ik meer ruimte. Het is even oefenen, maar ik krijg nu ook haar luier aan als ze op haar buik ligt. Ik ga dan zelf wel meestal ook op het bed zitten, anders is het weer een extra rugkwelling.
Hopelijk is dit een probleem van korte duur...

hier nog een moeder die er last van heeft mijn dochter kruipt al een maand maar ze blijft ook niet meer stil liggen ze trekt der eigen nu overal aan op en als ze in de box zit en ze wil eruit en je pakt der niet zet ze het op een gillen ze loopt ook al in het rond en ze probeert ook aan je hand te lopen maar dan is het nog wel eens dat ze valt maar ze huilt gelukkig nooit als ze valt

groetjes sandan

hoi hoi

ook hier een moeder met een kind geen luiers wilde verschonen ik weet niet of jullie al geprobeert hebben maar wij hebben boven de commode een wandplankje en hebben daar leuke gezellige stikkers geplakt en het werkt
succes

groetjes angela

Terug
Bovenaan