Luier verschonen/omkleden een gevecht

Ik lees mee voor mijn zoontje van 9,5 maand. Die altijd probeert te ontsnappen, omdraaien, krijsen. Soms helpt afleiden maar meestal is het gewoon een strijd. Maar eigenlijk houdt hij van niets wat zijn bewegingen enigszins beperkt dus ik wijt het daar aan ?.

Osteopaat haalde bij ons ook niks uit, hij lijkt ook geen pijn te hebben. Hij vindt het gewoon echt niet leuk.

Tja, ukkies vinden aankleden nou eenmaal een ramp.

Als wij de kinderen in bad deden, waren ze altijd zoooo relaxed. Maar we wisten dat het aankleden daarna drama zou zijn, dus dat hele relaxte bad-moment was daarna al weer gauw weg helaas. Maar dat is heel normaal hoor.

Tot 15 maanden vond mn jongste dochter verschonen en aankleden vreselijk. Soms ging het een paar weekjes wat beter, dan weer drama. Ze is nu 17.5 maand en stribbelt nog steeds wel 3x per dag tegen met verschonen. Maar het is al beter dan het was.

Ik heb geleerd razendsnel te verschonen en steeds maar afleiden met wat speelgoed. Maar met 5 weken werkt dat nog niet ;) Gewoon snel verschonen en niet elke dag allemaal schone kleren aan als hij nog zo klein is, dat hoeft helemaal niet. Maak het jezelf makkelijk en gebruik boxpakjes die niet over het hoofdje gaan!

Aankleden gaat steeds makkelijker als hij ouder wordt en zichzelf niet meer zo opvouwt ;) Tja, en helaas huilen ze soms even maar sommige dingen moeten gewoon gebeuren, zoals aankleden en haren wassen en nagels knippen. Dan huilen ze maar even hoor, krijgen ze niks van!

Ohja idd wij deden in het begin ook zoveel mogelijk omslagpakjes en daar sliep hij ook in, geen aparte pyjama en gedoe. En wat hier ook verschil maakt na het badje is als zijn kamertje lekker warm is, dus 10 min vtv zetten we even een warmteblazer aan, stukken sneller dan alle verwarmingen opstoken ? 

We hadden hetzelfde vanaf dag 1 tot we een bezoek hebben gebracht aan de osteopaat met 8 weken. Vanaf dat moment ging het veel beter!

Hoi, 
Bij onze zoon (nu 16 maanden) was het vandaf het moment dat hij kon omdraaien naar zijn buik een wedstrijdje wie het snelst was. Hij met omdraaien of mama met de luier. En huilen als hij nog niet weg mocht omdat ik de luier nog niet aan had. De oplossing die mij tijd biedt om de luier te wisselen is zorgen dat hij telkens iets anders in handen heeft wat hem afleidt. Ondertussen gebruiken we luier broekjes omdat je deze ook nog omhoog kunt trekken als hij zich op zijn buik draait of zodra hij gaat zitten/staan. Dit maakt het wisselen een stuk makkelijker. Vervolgens even laten kruipen/lopen en dan romper dicht en broek aan.
Wie weet helpt het jullie ook!

Ik herken dit bij mijn zoontje van 8,5 maand. Zogauw de luier af is, trappen maar!!! Hij huilt niet echt gelukkig, maar ik zie dit vooral als hij echt heel moe is. Ik probeer nu eerder op te letten wanneer hij moe wordt. Daarnaast kleed ik 'm alleen qua broek en shirt uit voor de nacht en alleen aan in de ochtend. Rest gewoon in de eigen kleertjes in de overdag-slaapzak zonder mouwen.
Romper vervang ik alleen na de badjes 2x pw. Tenzij.... alles natuurlijk onder gespuugd is. Dan zal hij eraan moeten geloven. En dan maar zsm. 

Terug
Bovenaan