luier zit goed - toch rug nat?

Beste moeders,

Ik zit met een praktisch vraagje: mijn zoontje (7 weken) krijgt het regelmatig op één of andere manier voor elkaar om zijn rug nat te pissen! Terwijl zijn piemeltje netjes naar beneden in de luier zit. En ook niet te veel naar de zijkant wijst.
Hoe doet ie dat??? En hoe kan je dit (en het telkenmale verschonen van zijn kleding) voorkomen? Heeft iemand een gouden tip voor me?

Groetjes,

Sonja

p.s. Meisjes zijn wat dat betreft toch een stuk makkelijker!
 
Dat had ik de eerste 2 tot 3 maanden ook met mijn zoontje. Niets hielp, luier strakker, andere luier etc, maakte niet uit. Uiteindelijk heb ik me er maar bij neergelegd en extra rompertjes aangeschaft (die vliegen erdoor heen met dat natplassen). Opeens was het over, dus waar het aan lag weet ik nu nog niet.
 
Hoi,
Toon (5 mnd) was ook vaak nat maar dan aan de zijkant (achterkant alleen bij poepen). Ook ik deed zijn piemeltje netjes naar beneden en zoveel mogelijk in het midden. Wel was op een gegeven moment vaak zijn rug vies van de poep. Toen merkte ik ook dat de luier achter niet zo hoog zat en heb ik een grotere maat gekocht. Dat hielp en als hij nu plast is de luier dik en loopt het erniet meer langs. Dus een grotere luier kan helpen en bij ons ging het verder vanzelf beter.
Groetjes
 
hoi, ik heb het ook gehad met mijn zoontje. ik heb gewoon een maatje groter gekocht van luier. zit veel beter vind ik. hij heeft nu maat 4 van huggies aan dat is vanaf 8kg tot 14kg nou en mijn zoontje is 7 kilo. zo zie je maar weer dat je niet altijd naar de kilo's kan kijken je moet misschien ook een grotere maat kopen. veel succes ermee groeten mirjam
 
Terug
Bovenaan