luierdrama

A

Anoniem

Guest
Ons meiske van 10 mnd vindt het maar niks om een schone luier aan te krijgen. als ik haar op de commode leg probeert ze vaak zo snel mogelijk  te draaien en daar doet ze alle moeite voor tot het haar lukt. ze is zo sterk in haar benen en buik dat ik haar niet kan tegen  houden. afleiden met een tubetje of speelt lukt soms, meestal niet. Staand haar luier verschonen lukt me niet goed.
Herkent iemand dit en hoe reageer jij er op?

groet, liz

Gister net zitten lezen in het oei ik groei boek, omdat het weer zo'n drama met Yoëll is.
Rond de  11 maanden hebben ze een sprong die wel 5 tot 7 weken aan houdt.
Aangezien Yoëll met alles een beetje voor loopt en  de uitleg wel erg overeenkomt denk ik dat hij op dit moment in die sprong zit.

Maar goed er staat dus in dat er kids zijn die niet willen liggen om aan te kleden of verschonen. Ik denk dus dat het een  fase is. Yoëll gaat ook gillen als  je hem neer legt om te verschonen.
Ik geef hem speelgoed voordat hij op de comode gaat, we kletsen dan over dat speelgoedje en meestal is het een eendje ofzo en dan  ga ik met een gek stemmetje tegen hem praten alsof het de eend is. Tegelijk leg ik hem neer en dan is het goed.

Weet naruulijk niet of dat het bij jou is, als het ook bij liggen in bed enzo is zou ik de oren even na laten kijken.

Succes ermee  

Hoi hoi,

Ja hier ook hoor! Op het moment vindt Tess het een drama om een schone luier aan te krijgen.Ze gaat liggen draaien,zo hard mogelijk schoppen en flink gillen.Ze wil absoluut niet stil liggen.Wat ik er tegen doe?? Ik loop eerst een rondje op haar kamertje,ga langs alle knuffels en vertel er wat bij of doe een gek stemmetje,gewoon effe rustig worden.Dan ga ik naar de commode en leg haar nog niet op het aankleedkussen,maar laat ze zitten op het kussen en laat haar wat dingetjes pakken die daar rondslingeren en ondertussen leg ik haar neer.Dan vindt ze het meestal  wel goed en kan ik aan de slag.Het is een heel gedoe en neemt wel wat tijd in beslag...maar ach ik heb de tijd.Het zal wel een fase zijn en weer over gaan.Succes met het verschonen!!

Liefs Kitty en Tess.

het is inderdaad een fase. Ik kan het me nog goed herinneren van mijn dochter, maar Milo is zo sterk als een beer dus bij hem geef ik het gewoon op. Half klauterend, half staand en half kruipend verschoon ik hem. Het is niet makkelijk maar het went. Het is namelijk echt niet te doen en ik heb alles al geprobeert. Hij heeft het ook zeker al een maand trouwens, dus het lijkt me sterk als het samenvalt met de 11-maanden sprong. Zou wel leuk zijn trouwens, want dat zou betekenen dat we al een eind op weg zijn naar het einde van die sprong

Haha stephanie dat was ook een reactie van ons. De sprong duurt 5 tot 7 weken dus zeiden we tegen elkaar.... oh we zijn dan bijna aan het eind haha.
Nu moet ik zeggen dat hij vannacht ook ineens door sliep na 5 maanden jeeeeej
Zou dan toch het eind in zicht zijn....

Waarom kopen jullie niet van die up-en-go dingen? Die doe je aan als een broekje, dat kan makkelijker als je kind als kurkentrekker over het aankleedkussen schiet als dat je die plakkers vast moet wurmen.
Succes ermee!! (en niet tegen Kian vertellen hè, hij weet nog van niks, en wacht aardig rustig tot ik klaar ben)
Liefs Nelleke

Heb me al opgegeven voor de Olympische spelen.....het is hier echt topsport om marit te verschonen! We hebben wel de grootste lol hoor, want dat is volgens mij de enige manier om er mee om te gaan. Ik ben gestopt met haast hebben op het moment dat ik moeder ben geworden, ik kom nog steeds overal op tijd aan, dus het levert alleen maar voordelen op. Zo ook in het geval met verschonen (wij noemen het hier thuis sumoworstelen, judo, fitnessen enz, als we dan met marit naar boven lopen om te verschoen roepen we "ben even sporten hoor" Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik het af en toe ook echt even niet kan hebben hoor, vooral als ze weer van voor tot achter onder de plakpoep zit  en je echt handen en voeten te kort komt,  maar ik  realisseer dan ook wel dat mijn kleine meisje er nog echt geen idee van heeft hoe lastig het is  of hoe beroerd of moe ik op dat moment ben. Ik maak er een spelletje van en als ik dan dat heerlijke geschaterlach hoor en ik zie mezelf zo jongleren, ach, ik wordt er echt al heeeel goed in!

Terug
Bovenaan