Luieremmer of niet??

Ik vind het erg fijn. Anders krijg je de stinkende luiers (poep zeker bij vast voedsel, maar ook plas gaat ruiken op den duur) in je eigen vuilnisbak (binnen). Vooral met warm weer is dat geen pretje. Wij kunnen namelijk maar 1x per dag vuilnis weggooien in de centrale container. Als je een kliko hebt buiten is het misschien minder vervelend, dan kan je de luiers gelijk daarin kwijt.

Wel heb ik een luierbak zonder cassettes met plastic. Een waar je gewoon een normale huishoudvuilniszak in kan doen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat ding heet. In 2005 was het nieuw... Dat vind ik erg prettig. 1x aanschafkosten voor de emmer en voor de rest een rol vuilniszakken per kwartaal voor 1 euro. Ruiken doet het ding amper, het is 's zomers niet geheel geurloos maar niet storend.
 
Ik heb gewoon een ouderwetse luieremmer, dus echt een emmer met een deksel. Hij staat op de kamer van de kleine en als hij dicht is ruik je helemaal niets. Wij doen er zo'n zak in die je in kan leveren op het kinderdagverblijf en nemen die dan 2 a 3 keer in de week mee. Ik vind het zelf erg handig anders weet je echt niet waar je je stinkende luier moet bewaren...
 
wij gooien de luiers gewoon meteen buiten in de kliko!
plasluiers van de jongste(3,5weken oud) ook wel vaak binnen in de prullenbak, die stinken toch nog niet. vooral 's nachts loop ik niet naar buiten naar de kliko.
we hebben wel een luieremmer, maar dan moet je ook elke dag die emmer leegmaken, dus net zo makkelijk om hem meteen naar buiten te brengen.

maar er zijn inderdaad plaatsen waar je luiers in kan leveren, helaas hier in de buurt niet, want met 2 kinderen in de luiers hebben we wel heel veel afval!
 
he meis, als je in een flat woont kan je beter een luieremmer kopen, ik had dat toen ook maar een gewone met deksel. nu woon ik in een eensgezinswoning en nu breng ik elke keer de luier in de container. Dus hangt echt vanaf in wat voor huis je woont veel s6 met je keuze.

liefs
 
Ja zeker! Ik heb ook lang getwijfeld bij de eerste en het toch gedaan. Mijn ervaring is dat als je de luiers buiten moet weggooien ze op de trap of bij de voordeur blijven liggen bij slecht weer bv. blegh! (Mijn buurvrouw had altijd vieze luiers op de trap liggen..) Heb de sangenic aangeschaft en gebruik m nu al vijf jaar en zal de komende drie jaar nog zo zijn.. ik vind de kosten (valt mee) niet opwegen tegen de stank in huis. Hij is ook heel handig voor kraam- en maandverband! Ik kan niet meer zonder, succes met je keuze.
Liefs mvtwee
 
Terug
Bovenaan