Luiers en geen restafvalcontainer

<p>Bij ons in de wijk hebben we geen restafvalcontainers per huis meer, er staat er gewoon eentje in de straat waar je je afval heen kunt brengen. <br /><br />Nu hebben mijn man en ik geen idee wat wijsheid is qua luieremmer, afvalbak o.i.d. Hebben jullie ideeën/ervaringen?</p>

Wij hebben een prullenbak met deksel (en vuilniszak) in de babykamer staan. Plasluiers gaan daar direct in, poepluiers in een zakje. Geen last van stank. Beneden doen we alle luiers in een zakje en die gaan in een aparte bak (vergelijkbaar met glas/oud papier). Uiteindelijk gaat bij ons alles in 1 vuilniszak en dan in de groene container! Informeer even bij jouw gemeente wat de regels zijn.

Gebruiker 10088483: misschien zelf even informeren bij je gemeente ;). Luiers moeten namelijk gewoon bij het restafval! 
Wij hebben ook een ondergrondse container. We hebben een pedaalemmertje van de IKEA gekocht, en willen daar dan de luiers in doen. Eventueel extra zakje om de poep luiers heen dan voor de stank. En dan moet een van ons maar naar de container wandelen om t weg te gooien. Is niet ver

Luiers wil je ook echt niet in je restafvalcontainer. Gaat enorm stinken.
Wij doen de luiers gewoon in losse pedaalemmerzak en die gooien we savonds in de ondergrondse container in de wijk. 

Ik heb een apart afvalemmetje naast de commode staan waar ik de luiers in doe. Wij hebben ook geen container aan huis dus savonds gooi ik het zakje in de ondergrondse container. 

Ivm met de kosten van restafval brengen wij het 1x p 2 weken naar het afvalbrengpunt. Daar is het gratis. Voor ons op de weg naar de supermarkt, dus makkelijk te combineren met de wekelijkse boodschappen. 

Terug
Bovenaan