Luiers en geen restafvalcontainer

Wij doen de luiers in een luieremmer op kamer en als die vol is gaat die naar een prullenbak in de garage. Bij de Jumbo bij ons is een recylce bak waar incontinentie materiaal en luiers worden ingezameld dus als wij boodschappen gaan doen, wordt daar alles ingeleverd. Misschien hebben jullie ook een recycle afval bak in de buurt?

Ik zal op de site van je gemeente kijken.
In Almere mogen luiers in bio bak, staat per gemeente aan gegeven. Zolang je kindje geen medicijnen gebruikt mag het bij ons in de bio bak. 

Wat mag er bij het bioafval?

Aardappelschillen
botjes en visgraten
brood
dennennaalden
doppen van pinda's en noten
eierschalen
etensresten (gekookt)
gras
kaaskorsten
kattenbakkorrels (alle kattenbakkorrels mogen bij het bioafval)
wegwerpluiers en daarmee vergelijkbaar incontinentiemateriaal (niet vervuild door medicijnen)
koffiefilters en koffiedik
mest (van kleine huisdieren)
planten- en bloemenresten
groente- en fruitafval
schors
snoeiafval (klein)
stro
theezakjes
bladeren
tuin- en potgrond (kleine hoeveelheden)
vet (gestold)
vleeswaren.

Wasbare luiers zeker overwogen, maar uiteindelijk toch gekozen voor wegwerp. 

Helaas in onze gemeente geen inzamelpunt voor luiers, en ze mogen hier zeker niet bij het gft-afval. Dat wordt dus maar een luieremmer aanschaffen en vaak naar de container lopen. 

[quote quote=10219150]@lepeltjelepeltje en @eefvie, het zijn gewoon wegwerpluiers, maar mag hier bij het gft-afval (Flevoland). Echt waar!:)[/quote]
Ik geloof je hoor! Maar vind het wel apart! Het voelt niet als gft-afval, haha als je begrijpt wat ik bedoel. Omdat het niet afbreekbaar of eco is. En hier is het heel anders. Ook wat betreft kattenbakkorrels. En honden- en kattenharen :D.

Restafval:

As uit asbak en open haard

Honden- en kattenharen

Kattenbakkorrels, zonder milieukeurmerk

Kauwgom

Lucifers

Luiers

Terug
Bovenaan