Luiers in de aanbieding: welke kopen?

A

Anoniem

Guest
Dames,

Volgende week zijn de Pampers in de aanbieding bij het Kruidvat (3 pakken voor ong. 20 euro).
Ik wil alvast wel wat aanschaffen, maar heb geen idee welke 'versie'.
New baby, lijkt me handig. Maar hoeveel pakken schaf je er van aan en wat is het vervolg hierop??

Welke (ervaren) moeder helpt deze onwetende moeder-in-spé??
Alvast bedankt!

Groetjes, Dee

Hoi,

Tja, dat is maar net waar je voorkeur ligt en hoe je baby reageert op de luiers. Sommige baby's zijn super gevoelig en kunnen de ene luier beter verdragen (luieruitslag) dan de andere.
Bij mijn eerste ben ik begonnen met Pampers omdat ze dat ook in het ziekenhuis gebruikte (hij heeft de eerste maand in het ziekenhuis gelegen). Maar de Kruitvat en Etos luiers doen het ook prima. En ze zijn een stuk goedkoper!!!
Zelf heb ik 2 pakken in voorraad staan. Dan is het niet nodig om de eerste dagen het huis uit te gaan om pampers te gaan kopen.

Mams79

nou nooit weg om alvast wat in huis te hebben. je zal zien dat het heel snel gaat met de luiers de eerste tijd gebruik je er wel 8 per dag dus reken maar uit,,
ik gebruikte bij mijn oudste ook pampers, bij me tweeling kocht ik ze gewoon van de kruidvat die waren net zo goed, net als die doekjes die kocht ikook van kruidvat een hele doos waar wel 6 of 7 pakken in zitten dan heb je even wat!!,,

je komt er snel genoeg achter of je baby ergens wel of niet tegen kan hoor!!
en als jij de pampers wil gaan gebruiken dan zal ik lekker gaan inslaan volgende week!!!

veel liefs cora

Hoi..

Zelf ga ik elke luier gebruiken, gewoon om uit te proberen en kijken wat er bevalt.

Wat betreft de aanbieding bij kruidvat. Mijn collega die twee in de luiers heeft struind altijd alle folders af. Pampers zijn altijd ergens in de aanbieding. Nu bij kruidvat, volgende weet bij shlekker, dan weer bij AH. Enzo door.....

Dus kijk gewoon altijd alle folders naar, zo hoef je niet voor een paar maanden in te slaan.

Groetjes Evy

Op zich krijg je die drie pakken wel op, daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken. New born is over het algemeen de beste maat voor de eerste weken/maanden.

Maar wat wél zo is, is dat sommige kinderen wat gevoelig op bepaalde merken luiers reageren. Of ze sluiten niet goed aan en dat kan per kind ook weer verschillen.

Onze zoon heeft bijvoorbeeld bij Pampers een continue poeplucht bij zich. We blijven controleren of hij nou gepoept heeft of niet want hij ruikt er steeds naar. Ook sdluiten de Pampers niet goed aan waardoor hij iedere ochtend met een natte pyama wakker werd.
Zou je toch niet verwachten bji Pampers maar die luiers zijn gewoon wat minder geschikt voor hem.

Ik zou persoonlijk eerst een keer ergens een pak van kopen en kijken of het bevalt. Straks zit je met pakken luiers waar je niet tevreden over bent.

groet,
Jinny

Hoi,

wij gebruikten altijd Pampers. Tussendoor een ander merk geprobeerd. Beviel erg slecht.
Ook nu willen we weer Pampers gaan gebruiken. Heb al zo'n 7 pakken ingeslagen.
Omdat we een tweeling verwachten, zullen ze er ook wel sneller doorheen zijn.

Succes

Groetjes Miranda

Hier gebruik ik voor mijn zoontje voor de nacht de pampers, ze zijn wat mij betreft nog altijd de beste luiers.
Overdag gebruik ik vaak de etos luiers, ook een prima luier.
Van de ecoluiers van de etos krijgt mijn zoontje snel luieruitslag.
En andere merken vond ik of te "hard" of niet goed aansluiten terwijl bij ons Pampers dat dus juist wel doen.

Tip: abonneer je via www.watkostenluiers.nl (oid) op de nieuwsbrief en dan krijg je iedere week alle aanbiedingen van alle luiers en luierdoekjes.
Erg handig vind ik persoonlijk!

En ik koop ook ongeveer 2 pakken nieuwborn en dan nog een pak voor iets groter.
Vooral de eerste paar weken kunnen de luiers erg hard gaan, ons zoontje poepte heel wat af de eerste tijd!! haha

Groetjes ingeborg

Inderdaad 2 of 3 pakken newborn en daarna gewoon luiers van de Aldi of de Lidl.
Echt, die zijn prima. Je moet wel goed weten hoe je een luier goed moet laten aansluiten, maar ja, dat is ook zo met pampers.

Effe kort lesje: luier geheel uitvouwen. De onderkant onder de billen richting rug schuiven, daarna goed de twee uiteinden van de voorkant over de buik richting rug vouwen. De luier dicht doen, er moet 1 vinger tussen de buik en de luier passen (dan weet je dat ie niet te strak zit). Goed de elastieke randjes bij de benen kontroleren en of alles dus goed aansluit. En voila!!! (ha ha, weet niet of jullie op mijn luierles zitten te wachten en weet ook niet of het goed overkomt als ik het zo opschrijf...)

En sudocreme gebruiken op rode billetjes. Daar zweer ik bij.....

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan