Luiers in de aanbieding: welke kopen?

Nog even een aanvullende tip van een verpleegkundige

De luier eerst over de lengte dubbelvouwen, zo maak je een gootje. De luier sluit dan beter aan.

groetjes Marjanne

Hee, mamammeke,

Hier dus ook een verpleegkundige.... neonatologie verpleegkundige zelfs...
dus vandaar de ervaring met de luiers......  Zo'n gootje maken is een prima idee, vooral als je beeb nog wat kleiner is, anders propt het zo op tussen die beentjes...

en op de neonatologie afdeling gebruikten we alleen pampers, maar die werden natuurlijk gesponserd!!!!

Groetjes Renata.

quote: Rommeldebom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2007 21:26:20'));

Hee, mamammeke,

Hier dus ook een verpleegkundige.... neonatologie verpleegkundige zelfs...
dus vandaar de ervaring met de luiers......  Zo'n gootje maken is een prima idee, vooral als je beeb nog wat kleiner is, anders propt het zo op tussen die beentjes...

en op de neonatologie afdeling gebruikten we alleen pampers, maar die werden natuurlijk gesponserd!!!!

Groetjes Renata.

Hoi Renata,

Neonatologie, lijkt me een heel spannende afdeling, dan heb je toch echt meer ervaring dan ik. Ik gebruik ze bij volwassen mensen, maar het principe werkt hetzelfde. Daar is het minstens net zo belangrijk dat het goed aansluit en uiteindelijk  niet lekt. Daar gebruiken wij vooral het gootje voor.

groetjes Marjanne

hoi, ik gebruik pampers en kruitvat door elkaar. Volgens mij begon ik met pampers maar ik vond dat met die dunne ontlasting die ze in het begin hebben dat ze sneller uit de pampers liep dan uit die van kruitvat. Ook toen ze  door begon te slapen werd ze vaak nat wakker met pampers.  Ligt  misschien ook aan de baby. (en wist toen niet van de gootjes tip)
Ik heb gemerkt dat bv  pampers nr 3 iets kleiner valt dan kruitvat nr 3. Dus ik heb vaak gewisseld. Als kruitvat nr 3 iets te krap begon te worden naar pampers nr 4 enzo verder.
En pampers ruikt raar maar dat is waarschijnlijk persoonlijk. Ik kan bij kruitvat veel beter ruiken of ze een poepluier heeft of niet. Bij pampers denk ik vaak dat ze gepoept heeft terwijl dat niet het geval is.

Hallo,

Bij mij hebben de oudste 2 het eerste jaar en de anderen het eerste half jaar katoenen luiers gedragen. Dat vond ik prima, maar na een half jaar passen ze de strikslips niet echt meer en die plastic broekjes zijn bijna niet meer te krijgen, de HEMA heeft ze nog en dan kosten ze al ruim 2 euro per stuk. Toen de jongste een half jaar was heb ik de katoenen luiers op internet gezet en ze zijn nu ergens in Oost-Europa geloof ik. Maar dat houdt in dat ik nu bij de 6e ook voor het eerst moet gaan kijken naar weggooi luiers voor de eerste periode!    
Ik wilde gewoon een één of ander huismerk halen, dat kan toch ook? Ik gebruik nooit Pampers. Een enkele keer Huggies als die goed in de aanbieding zijn.

Groetjes,
Francien

Terug
Bovenaan