Luiers/pamers..... welke?

Bij mijn eerste (8 pond en 53cm) heb ik drie pakken luiers maat 1 opgemaakt. Daarna over op maat 2.
Maat 1 gebruik ik Pampers New Baby (met urine-indicator, deze zijn echt fijn). Daarna stap ik over op Kruidvat luiers. Die gebruik ik ook bij mijn zoontje (wordt in september twee jaar en heeft nu maat 4 aan, 's nachts 4+).
Ik heb heel veel verschillende luiers geprobeerd (Aldi, Lidl, Etos, DA, C1000, Huggies, Pampers Baby Dry, Pampers Active Fit, Kruidvat) en Kruidvat bevalt mij het allerbeste. Mijn zoontje heeft met Kruidvat luiers nog nooit doorgelekt. Bij de tweede hoef ik dus al die andere luiers niet meer te proberen, ik weet al welke luiers ik het fijnste vind... ;-)

Hier ook een kruidvat fan.
Geen pampers voor mij. Vreselijk duur. Ook in de aanbieding zijn ze duurder dan het kruidvat.
De urine indicator is idd fijn bij de new born, maar verder heb ik er niet zo veel mee.
Etos merk bevalt ook wel, maar het kruidvat zit nu eenmaal hier in het dorp, dus erg makkelijk. Kan ik te voet heen.
Thijs heeft nu maatje 5 en af en toe doe ik al eens een luierbroekje aan.
Doorlekken gebeurt alleen bij een heel erge poep broek. En dan met name 's nachts. (zelden) en als ik te lang wacht en hij veel gedronken heeft, haha, maar dat is dan mijn eigen schult.

Het is idd een kwestie van uitproberen! Ik zou niet een mega voorraad aanleggen, dadelijk vind je ze helemaal niet fijn! En ieder kindje is anders, zo ook met luiers. Bij de een lekken ze door, bij de ander weer niet. Mijn oudste (2jaar) draagt huggies, pampers, ah of lidl. Net wat er in de aanbieding is. Maar ik vind pampers (ondanks aanbieding) wel echt heel duur!
Ik haal nu wel wat in huis maat 1 en 2. Uitgaande dat er in het begin 1pak per week doorheen gaat.

Oh en wat ik ook erg handig vind is luierzakjes, om de vieze luier in te doen. Bij wibra hebben ze die voor €1,- (bij etos en kruidvat ook, maar is daar 3x zo duur)

Ik ben een Pampers fan en heb nooit Pampers buiten de aanbieding gekocht. Dan valt het best mee qua prijs, ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding.
Er zit in de Blije Doos een pak nummer 1 trouwens, handig.

Welk merk je ook kiest uiteindelijk, koop niet teveel luiers maatje 1. Ons zoontje was 59cm bij de geboorte en groeide als kool dus heb uiteindelijk luiers nr 1 weggegeven. En een ritje naar de drogist is desnoods zo gemaakt.

Zo ook met billendoekjes. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe gevoelig het huidje is, maar wij gebruiken ook gewoon de billendoekejs van het kruidvat merk. Wel eerst een hele poos zwitzal doekjes gebruikt, maar later toch over gestapt op kruidvat.

Hoe we het nu gaan doen, geen idee... De eerste maanden bij Rens gebruikten wij pampers. Nu de luiers van de kruitvat. Ik heb dus geen ervaring hoe ze zijn de eerste maanden.

Kruitvat goed en niet te duur,,,,

Terug
Bovenaan