Luiers

A

Anoniem

Guest
Dag Dames,

Waarschijnlijk lopen hier vast ook al dames rond met ervaring.
En nu vroeg ik mij iets af.

Welke luiers heeft jullie voorkeur.

Ik hoor namelijk heel vaak kruidvatmerk of pampers vallen.
Maar hoor nooit iets over bv de dotties.
Dit merk word o.a. bij de action verkocht en kost maar 3,50 per pak.
Is dit dan zoals zoals ze wel eens zeggen goedkoop is duurkoop.
Of zijn het gewoon fijne luiers.

Al met al het luiertopic.
En wat zijn jullie ervaringen!

Groetjes
Anita

hoi hoi!

Tja dit is voor ieders persoonlijk denk ik. Kruitvat vind ik erg goed. Toch heb ik nu weer in het begin wel kruitvat gekocht (kleine maatje) maar vind ze dikker dan de pampers en/of huggies. dus ik heb nu voor s'nachts de kruitvat en overdag de huggies en pampers. Deze zijn wat dunner en voor mijn gevoel wat prettiger voor onze dochter. Bij onze zoon heb ik ook een hele tijd huggies gehaald of pampers (net wat er in de aanbieding was). Toen hij aan de luierbroekjes toe was en wat groter was kocht ik weer de kruitvat.

Overigens, de aldi/lidl en action luiers heb ik nooit uitgeprobeerd.

Succes

Hey,

Ik gebruik de eerste maanden gewoon de pampers. Daarna stap ik over op de kruitvat luiers. Deze zitten perfect en zijn een stuk goedkoper.

Verder heb ik geen ervaring met een ander merk. Daar kan ik je dus niet mee helpen. Ik zou bijna zeggen probeer het een en ander uit. Misschien bij vrienden of kennissen?

Je komt er van zelf wel uit wat het beste bij je past en wat jij fijn vind.

Claudia

Zeker voor die hele kleintjes vind ik de Pampers echt het fijnst, omdat die tussen de beentjes smaller zijn, en ze dus niet met zo'n enorme 'prop'   liggen. Verder heb ik voor onze dochter bijna alle merken geprobeerd, maar kwam toch steeds weer terug op Pampers. Overigens, eigen merk Etos en Albert Heijn (naar mijn gevoel uit dezelfde fabriek) zijn ook prima. Maar die meot je wel net even vaker verschonen als de Pamper, dus het uiteindelijke prijsverschil valt wel mee. Wat ik altijd doe is (zoveel mogelijk in de aanbieding uiteraard) de 'anderhalve' pakken kopen bij b.v de Dirk van de Broek. Dan betaal je bijna hetzelfde, maar wel voor het beste merk.

Hoi hoi,

Helemaal in het begin gebruikte ik newborn van Pampers, en later die van de kruidvat.
Die van de action heb ik 1 x gebruikt, maar die kunnen heel weinig vocht hebben. Ik gebruik ze nu van de Lidl en daar ben ik heel tevreden over. Ik hoef niet meer te verschonen dan anders. Enige nadeel is dat dit merk (Toujours) pas vanaf maat 3 gaat (4- 9 kg). Dus daarvoor moet je nog echt even een andere gebruiken. Enne, de Toujours zijn nog goedkoper dan die van de kruidvat. Volgens mij ongeveer 7,60 euro per 56 stuks.
De luierdoekjes van de Lidl zijn ook goed en het goedkoopst.
Succes met kiezen!

Groetjes Nathasja

Ook hier in het begin de luiers van Pampers (vast kopen in de aanbieding dan zijn ze niks duurder dan eigen merk luiers!!!) die vond ik beide keren errug fijn met die hele dunne bv-poep in het begin. Wel andere geprobeerd, maar die hielden dat toch vaak net niet en elke keer een heel kind verschonen is ook net niks.
Deze keer dus eerst ook kleine maatjes Pampers.

Na een tijdje ga ik dan over op waarschijnlijk de luiers van de Etos. Die gebruik ik nog voor de jongste en ook erg fijn. Zijn ook regelmatig leuk in de aanbieding. Bij de oudste gebruikte ik altijd Kruidvat luiers, was zeer tevreden tot ze er iets in aangepast hebben, vond ze stugger en minder fijn aanvoelen en Etos paste ook toen de luier aan en werd veel fijner.

Heb eigenlijk alles wel een keer geprobeerd ook bijv van de Lidl. De oudste kon daar wel tegen, de jongste kreeg daar enorme uitslag van. Overigens krijgt hij dat nu ook van Pampers...

Oh ja als je de prijzen van pakken ziet... ook even kijken naar het aantal luiers dat er in een pak gaat en de prijs per luier bepalen, want soms lijkt een pak goedkoper... maar ben je uiteindelijk duurder uit (of zijn merkluiers soms niks duurder als eigen merk luiers).

Gewoon kijken of een luier jou en je kindje bevalt... je kan nu wel een bepaald merk in gedachten hebben maar als je kindje daarvan onder de uitslag komt te staan is dat ook net niks natuurlijk.

groetjes,
Marije

Hoi Anita,

Wat me altijd is opgevallen in de discussies over luiers hier op het forum dat het heel persoonlijk is welke luiers je fijn vindt. Ook ligt het aan de bouw van je kindje of het een jongetje of meisje is etc.of ze doorlekken of niet.  Mijn advies dus, ga lekker van alles uitproberen. Ik heb in het begin Pampers gebruikt, daarna vaak luiers van C1000 afgewisseld met Pampers als deze in de aanbieding waren. Nu gebruik in luierbroekjes meestal van Huggies en af en toe van AH, Pamperbroekjes vind ik echt verschrikkelijk. Ook geprobeerd maar hier was ik niet enthousiast over: Kruidvat, Etos en DA.

Groet

Lies

Bij de eerste (een jongetje) heb ik vooral Lidl luiers gebruikt. De tweede zit in de wasbare luiers, vnl bamboozles en nummero 3 gaat daar straks ook in. Bevalt me uitstekend en als ik er eerder kennis mee had gemaakt, dan had ook de oudste wasbare luiers gedragen.

groetjes,
Wensvoordrie.

Terug
Bovenaan