Luiers

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Nou dacht ik na bijna een jaar lang moederen toch wel iets te weten over luiers...maar...ik wil toch jullie hulp even inschakelen, omdat het   hier met grote regelmaat een grote shitzooi is! Excusez le mot, maar ik heb Julian vanochtend al 2 X (en het is nog vroeg) schone kleertjes aan moeten doen. En eigenlijk gaat het al een paar weken zo.
Omdat het telkens zo'n gevecht was om hem zijn luier aan te krijgen ben ik overgestapt op luierbroekjes. Ze zijn idd beter aan te krijgen dan gewone luiers, maar alles gaat er langs terwijl het wel de goede maat is.
Welke luiers gebruiken jullie en hoe bevallen ze??

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ik blijf nog steeds het meest tevreden over pampers active fit...ik (mijn dochter)gebruik maat 4+.
Ik heb van alles geprobeerd... etos, kruidvat, ah, gewone pampers, huggies
Bij mijn zoon heb ik ook een tijdje broekjes gebruikt toen hij zo jong was. Ik merkte toen dat pampers broekjes en huggies broekjes vrij krap zaten en je de libero en bunmblies zo kapot trekt...ik kwam toen uit bij etos broekjes.

Die active fit...zijn dat die rups dingen? Toen Julian nog rustig bleef liggen vond ik ze ook wel goed, maar met dat gedraai en staan enzo krijg ik ze niet meer goed aan, trek ook vaak de lipjes er af (grrrr....)

Hoi,

Ik gebruik ook pampers (4+), alle soorten, net wat er in de reclame is, op het kdv krijgt ze andere van Etos of Kruitvat, hier bij ook geen problemen alleen ik vind ze zo hard.

Ik heb ook van die broekjes, voor de dagen dat ze echt niet wil blijven liggen. Maar vaak lukt het toch om het snel even te doen, door bv. een liedje te zingen, naar haar handjes te happen met mijn mond, met haar voetjes te spelen, een lepeltje te geven, de pot billenverf te geven (is echt een favo, ok ze is iets witter na het aantrekken van de luier, maar het is niet veel) of haar gewoon 30x terug te draaien, net zo lang tot het opgeeft. De aanhouder wint, al is het soms een lange weg!!!

Gelukkig heeft Tess niet van die dunne poep de laatste tijd, het is natuurlijk wel eens voorgekomen dat ze over haar hele ruggetje vol zat. Of dat de lipjes bij haar beentjes toch niet goed zaten... tja... Ik klop wel ff af, want je weet nooit bij de volgende tandjes!

Verder heb je heel weinig aan dit verhaal  Succes met de kleine draaier!

Nanda, mv Tess

hier wordt pampers babydry 4+ gebruikt idd met
die rupsbandjes en ook de kruidvat luier gebruiken
we maatje 4+

de kruidvat luier valt in vergelijking met de pampers
ietsje groter uit en af en toe is het bij de pampers dat
de poep erbij de rug boven uitkomt en bij de kruidvat niet
misschiendat een wat grotere luier helpt

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hier de luiers pampers baby dry rups flex.

Ik mag van mijn man geen andere luiers kopen. We vinden ze prima. De luiers van kruidvat of Etos hebben deze flexibele lipjes niet en dat vind ik wel voornaam. Voordat de rups flex erop zaten hadden we de pampers active fit. Deze hadden al veel eerder van die flexible bandjes.
Maar eigenlijk wel altijd pampers en nooit echt grote lekkages.

Ilse heeft nog maar 4 aan. Zoals ik lees is dat maar een klein kontje. Iedereen gebruikt hier 4+. Maar ze passen Ilse nog wel.

Jeske

Hiya mommas,

weet niet zeker of de pampers daar hetzelfde zijn als hier (ik neem aan van wel, maar misschien een andere naam) Ik gebruik op het moment nog pampers maat 4, maar als deze op zijn stap ik over op de "cruisers" die zijn gemaakt voor kruipende babies. Heb veel gewisseld tussen pampers en huggies in het begin. Eerst lekte Max ook langs zijn pampers heen maar da's over.
Het kan trouwens ook zijn dat Julian een beetje aan de diaree is vanwege doorkomende tanden, en dat de leksituatie tijdelijk is. (ik hoop het voor je, haha weet hoe lastig het is om ondergepoepte kleertjes uit proberen te krijgen zonder het bijvoorbeel helemaal in z'n haar te smeren ofzo )

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan