Luieruitslag? Allergisch voor luier? Help

<p style="text-align: right;">Hoi hoi,</p><p>Mijn dochtertje 10 maanden heeft nu al een tijdje last van luieruitslag, rode billetjes, pijnlijk en blaren.</p><p>Heb al paar keer naar de ha gebeld maar ze doen niks, krijg alleen als tip zinkzalf, zoveel mogelijk met water, laten luchten. Je kent het .. standaard dingetjes.</p><p>Ik denk dat ze tandjes krijgt boven in, ze heeft er al 2 onder en toen die doorkwamen had ze dit ook maar nu is het echt extreem.</p><p>Mijn vraag is of jullie ervaring hiermee hebben, mijn man denkt namelijk dat ze allergisch is geworden van haar luier, maar ze gebruikt sinds haar geboorte al luiers van de Kruidvat. Kan ze toch nog later, dus nu 10 maanden later allergisch raken van haar luier? </p><p>Alvast bedankt! </p>
 
Hoi, heb je nooit een ander merk geprobeerd? Het kan ook zijn dat deze voor haar te ‘broeierig’ is. Je hebt bv van pampers harmonie luiers die vind ik met luier uitslag heel fijn.

En ik gebruik daarnaast dan billenzalf van dr leenarts of bepanthen. Sudocrem werkt juist dan heel uitdrogend.

Misschien heb je hier wat aan. En een ander merk luier proberen kan nooit kwaad he!
 
Nee heb nooit een andere merk geprobeerd, maar ga morgen zeker even een andere merk halen! Kreeg juist van de ha als tip om een dikke laag sudocreme erop te smeren. Ga ik dus ook niet meer doen! Bedankt voor je tip! 
 
Hoi,
Wat sneu he, ik denk ook echt dat die hummeltjes daar last van hebben. 
Mijn dochter heeft ook al vanaf de geboorte een gevoelige huid. Billen, gezichtje, plekjes op de huid noem maar op. Ik heb ook de tip gekregen om van VSM derma calendulan zalf of gel te proberen. En wat zweer ik bij dat spul! Ik gebruik het al vanaf 3 maanden bij mijn dochtertje.
Ook inoli baby intensief vettende creme trekt heel fijn in de huid. Dit gebruik ik iedere avond op de billen en in de liezen bij mijn dochter ( bijna 3 jaar) en mijn zoontje van 9 weken. 
Zodra ze weer een gevoelige/kapotte/schrale huid heeft smeer ik het bij haar op en de volgende dag is het weg tot heel veel minder. 
Ook ik vind de pamper harmonie hele fijne luiers. Deze gebruikte ik ook toen mijn dochter luier uitslag had. Inmiddels is ze er overheen gegroeid en gebruik ik weer premium protection. De harmonie is een stuk duurder als kruidvat maar zeker het proberen waard. Kleine tip nog; kijk eens bij bol.com of wehkamp vaak hebben ze daar maandboxen in de aanbieding. Ook als je select neemt bij bol.com krijg je vaak extra korting. 
 
Succes ermee, hopelijk is je kleintje er snel van af. 
 
 
Wij gebruiken de zalf van Weleda calendula. Werkte bij ons honderd keer beter dan Sudocreme. Tevens een kleine laag smeren. Hoe dikker de laag, hoe slechter de wond lucht krijgt.
Succes!
 
Geen ervaring met allergieën voor luiers, wel een zoon gehad met vreselijke billen, tot bloedens toe. Uiteindelijk hielp bij ons alleen dun zinkolie van dr swaab met daarop maizena. 
Onze zoon had een combi tussen Kruidvat en Pampers, geen verschil daartussen qua billen. 
 
Terug
Bovenaan