Luieruitslag? Allergisch voor luier? Help

Wat je ook kunt proberen, is een bolletje heilwolle in de luier doen. Op de rode plek, gewoon op de huid en daar overheen de luier dicht.

In natuurwol zit lanoline, een natuurlijke olie. Is een ouderwets hulpmiddeltje, maar werkt ontzettend goed.

Ik kreeg de tip van onze kraamverzorgster, en ik ben enthousiast. Bij ons is de roodheid heel snel weg.

De wol is online veel verkrijgbaar en helemaal niet duur. Je hebt steeds maar een klein plukje nodig in de luier, dus je doet best lang met zo'n zak.
 
Wat echt ideaal werkt bij open plekken op de billen: maizena! Wij hebben het in een cacao strooibus zitten (waar je ook cacao mee over je cappuccino kan strooien) en er dan een flinke ‘oliebol’ van haar billen maken. Een echt flink dikke laag aanbrengen. Eventueel in combinatie met de andere middeltjes die hier al genoemd zijn.

Ik heb 3 kinderen, en bij alle 3 een groot succes! Zeker omdat je dan ook niet aan de open plekken hoeft te zitten, want dat vinden ze vervelend. Gewoon lekker eroverheen strooien en een schone luier aan. En wat vaker de luier verschonen, zodat er niet te lang een natte luier tegen haar billen aan zit.
 
Ik gebruik vaak gewoon ouderwets talkpoeder. Zeker als het open ligt kan je het beter droog houden ipv verstikken met sudocreme. Als ik een crème gebruik doet die van weleda het hier altijd goed.


Maar wat het beste werkt is aan de lucht laten drogen. Dus gewoon zonder luier. En anders echt heel vaak verschonen. Droog houden werkt het beste
 
Hier ook een meisje dat er enorm gevoelig voor is. Elk virusje, elke tand, elke keer iets eten waar ze gevoelig voor is, elke grote ontwikkeling..  en ze zit weer onder. 
Hier werkt juist sudocreme het beste. Dr leenarts, weleda billenzalf, maizena, vsm... Allemaal geprobeerd en met sudocreme is het het snelste weg. 
De laag moet juist wel dik zijn. De creme is niet ter bevordering van genezing. Maar om vocht en bacterieen weg te houden. Vaak verschonen, zeker direct met poep. Voor de nachtluier wassen we ook nog goed met water en in de ochtend in een badje en daarna even goed drogen. En soms duurt het evengoed eventjes voor het weer goed weg is. Zeker als het open lag. 
We smeren preventief, altijd, en sindsdien is beginnende uitslag dan vaak binnen een tot een paar dagen weg.
 
Zielig hè merk wel dat er uitslag is als er tandjes aan het rommelen zijn. Dan smeer ik een dikke laag dr leen arts. Ook regelmatig de luier wisselen vooral na poep, want dit bijt. Ik gebruikte pampers premium protection tot maat 3. Bij maat 4 had het voor hem niet veel meerwaarde meer en heb ik nu pampers baby dry. Ik heb kruitvat geprobeerd maar daar kreeg hij wel standaard uitslag van, dus mee gestopt en terug op pampers. Nu alleen nog uitslag rondom tandjes. Sws smeer ik preventief bij elke luierwissel een laagje de leen arts en het werkt voor mij perfect. Mij is verteld om geen maïzena, talkpoeder of sudo te gebruiken, omdat dit dicht en uitdroogd.. dus hier geen ervaring mee.
 
Of probeer wasbare luiers, die maken zo een verschil.
Kijk maar op Billenboetiek.nl deze mensen weten waar ze het over hebben.

Kleine man had in het begin ook wegwerp en kreeg luier uitslag, stapte over na de wasbare en het was binnen 3 dagen weg en niet meer terug gekomen. Super blij met dit systeem en zo makkelijk ook.
 
Terug
Bovenaan