Luieruitslag TIPS?!

Regelmatig luisterd wisselen, als het tot bloedens open ligt, schoon maken met ongeparfumeerde doekjes, eventueel olijfolie. Goed droog deppen, dun laagje bepathen.
 
Regelmatig luisterd wisselen, als het tot bloedens open ligt, schoon maken met ongeparfumeerde doekjes, eventueel olijfolie. Goed droog deppen, dun laagje bepathen. Ohh en af en toe laten gaan in blote billen.
 
Maïzena!! Dat was het enige wat hier echt hielp... dat droogt het in, in plaats van dat het door zalf vetter wordt en vochtig blijft. Met maïzena komt er een witte korrelige maizenakorst op, beetje smerig maar je ziet al razendsnel verschil. Ik deed het erop met een theezeefje.
 
Maïzena!! Dat was het enige wat hier echt hielp... dat droogt het in, in plaats van dat het door zalf vetter wordt en vochtig blijft. Met maïzena komt er een witte korrelige maizenakorst op, beetje smerig maar je ziet al razendsnel verschil. Ik deed het erop met een theezeefje.
 
Schoonmaken met water en washandje. Evt met drupje olie erin.
Daarna billencreme van weleda erop. (Dikke laag!)
Als t kan zoveel mogelijk bloot liggen. En anders evt met hydrofiele doeken in de luier en vaak luiers verwisselen.
 
Wat ik hier doe is een emmertje met water, en dan totdat het over is schoondeppen met alleen water en een washand, goed droogmaken, zolang mogelijk luier afhouden, zinkoxidezalf halen (van dr. Leenarts) en veel vaker de luier verschonen.
Niet gaan rommelen met maïzena o.i.d. zoals je vaak leest op internet, daardoor kan je een gist veroorzaken en ben je verder van huis
 
Terug
Bovenaan