Luieruitslag

Hi mama's,

Mijn dochtertje heeft onwijs erg last van luieruitslag.(blaasjes, korstjes en open huid) Met verschonen hard huilen, zelfs met een washandje en water idem onder de douche. Heb ongeveer alle smeersels nu al wel gehad.. óók van de huisarts en zelf dat lijkt maar heel weinig te doen. Heeft er iemand de gouden tip of een huis, tuin en keuken trucje wat ik nog kan proberen? Het is gewoon zo sneu om te zien :(


Alvast bedankt en hoop dat iemand ons kan helpen!

 
Kan het nog aan de luiers liggen? Materiaal, te broeierig? Misschien ander merk of uitwasbaar. Geen idee hoor maar misschien allergie voor het plastic ?
 
Het beste is droog houden. Dus super vaak verschonen, maar het liefst in de blote billen. Plas en smeersels houden het nat waardoor het langer duurt voordat het geneest.

Het schijnt niet meer te mogen, maar gewoon simpel talkpoeder werkt hier ook altijd goed
 
Wat enorm zielig :-(.

Maizena is een wondermiddel! Ruim aanbrengen en een laagje in de luier achterlaten. Verzacht en kalmeert. Na één keer gebruik een wereld van verschil.

Sterkte!
 
Mij klinkt het ook alsof het een allergie kan zijn voor dat type luier, vooral die blaasjes klinken daarna. 
Blote billetjes kan ook goed werken, maar ik heb het maar 1x ooit gedaan. Elke keer na een plasje onderlichaam schoonmaken, omdat de urine langs de beentjes loopt. Ik vond dit niet prettig.
 
Oh wat naar! Blaadjes + korstjes klinkt als een bacteriële infectie. Ik zou bij zo iets zeker niet met talkpoeder of maizena gaan experimenteren. Wordt afgeraden omdat je granulomen kunt krijgen, zeker als de huid open is. Als de huisarts er niet uitkomt moet je een doorverwijzing naar de dermatoloog/ kinderarts krijgen
Blote billen is daarentegen wel een goed advies. Zo veel mogelijk laten luchten, geen luiers gebruiken en niet met billendoekjes afvegen maar met water (en daarna droog deppen met een hydrofiel). Succes!!!
 
Terug
Bovenaan