Luieruitslag

Maizena. Echt fantastisch. Regelmatig verschonen met een dotje maizena. Ik raad het ouders ook aan op mn werk (kdv). Baad het niet dan schaadt het ook niet. Zoveel pijn is vreselijk voor jou kleintje!
Sterkte!
 
La Roche Posay cicaplast spray na het verschonen aanbrengen. Gewoon er op sprayen en niet meer aankomen of gaan wrijven. Is verzachtende en huid herstellend helpt de barrière functie van de huid weer te herstellen.
 
zorg altijd voor je gaat smeren met een zalfje dat het goed droog is anders krijg je nat op nat en dat helpt juist niet mee.. ik doe altijd eerst poeder, deppen, dan pas zalf erop. niet droog blazen dat helpt voor geen meter.

Hopelijk heb je wat aan de tips van iedereen en is het snel over. deze huiltjes gaan altijd door merg en been.. sterkte.
 
Ik had het vroeger al baby ook enorm ernstig, na alles te hebben geprobeerd lag t aan de luiers (waarvan ze zo'n beetje alle merken hadden geprobeerd).
mijn zoontje had recent een schimmel, lijkt  qua symptomen best wat op luieruitslag. Na een dag of 4 smeren met een micanozol via de HA was het weg. Zo zielig! Succes mama
 
Hoi, ik zou ook niet met maïzena aan de slag gaan, Google het maar. Heb hier van de huisartsen zalfje gekregen dat antischimmel en hormoon was (combi) dat moest dan 2 keer per dag voor max 5 dagen en andere keren met zinkzalf. Was binnen een dag al veeeeeel minder.
 
Heilwolle! Wol heeft heel veel fijne eigenschappen, Google maar, maar verder dit alvast: Hoe werkt heilwol?
Heilwol zorgt ervoor dat geïrriteerde, gevoelige of ontstoken huid kan blijven ademen en niet wordt afgesloten. Door de structuur van de wol wordt er een luchtlaagje gevormd, dat zorgt voor optimale ventilatie. Daarnaast absorbeert de wol vocht en zweet. En het geeft natuurlijke lanoline af. Lanoline is het van nature aanwezige wolvet in de wol. Lanoline heeft een helende en verzachtende werking op de huid.
Hoe kun je de wol gebruiken? Je kunt een plukje heilwol op de billetjes van de baby leggen in de luier als ze schraal zijn.
 
Terug
Bovenaan