luieruitslag

Hallo mama's,

Gisteren constateerde ik bij het verschonen van Guusje (2 wk) dat ze flinke luieruitslag heeft. Ik zit te denken aan 2 oorzaken: etos luiers, die had papa gehaald ipv pampers, dus ging ik braaf gebruiken of de doekjes van pampers, daar hoor ik wel meer klachten over (alcohol en parfum). Helaas hadden ze in het ziekenhuis waar ik de afgelopen dagen moest liggen niets anders.
Op advies van de wijkverpleegster ben ik met washandjes lauw water in de weer bij het verschonen. Schoonmaken met lauw water en dan droogdeppen met een schone hydrofielwashand. Vervolgens met zinkolie insmeren. Het probleem is dat Guusje moord en brand gilt als ik haar verschoon. Zooooooo zielig. Ze knijpt haar billen bij elkaar zodat ik er niet goed bij kan. Als ik haar billen insmeer gaat ze ook vaak prompt poepen, wat weer zeer doet. Zodra ze haar kleren weer aanheeft is het prima en is madame stil en tevreden.
Heeft iemand een gouden tip zodat het snel weer over is, want ik vind dit zo  sneu voor mijn meisje.

Dank je wel

liefs, Letty

hoihoi, echt een tip kan ik je   niet geven, maar bij Sam had ik dit op een gegeven moment ook en het was ook kapot, en maar huilen en gillen bij het verschonen en ook als hij aan het poepen was. nu was het bij Sam dat hij last had van spruw een andere zalf gekregen en een zalf voor in zijn mondje en dit hielp.

Weet niet of dat bij jouw kindje ook het geval is, maaar je kan het even checken.

succes en hoop dat het gauw beter gaat, liefs linda

Hoi,

Als de billen van mijn kinderen echt kapot zijn gebruik ik uierzalf, dat legt een filmlaagje over de open plekjes en gaat er niet zo snel af met bijv plassen.

Gr MJ

hallo loesje77,
ik gebruik bij mijn kids sudocreme, wel duur, maar de huid is snel geheeld en je kan het ook als preventie gebruiken, werkt heel goed!
gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
gr.too-shy

Hoi,

Ik gebruik idd ook sudocreme en werkt goed, ik gebruik de uierzalf alleen als de billen echt kapot zijn ik vind dat dat dan beter de wondjes beschermd.

Gr MJ

Ik heb nu Bepanthen zalf op haar billen gesmeerd. Het heeft een helende werking en het legt een vettig laagje op haar billen zodat alles langs haar billen glijdt. (het wordt ook vaak bij tepelkloven geadviseerd.)  Daarbij verschoon ik haar om de 1,5 / 2 uur en ik zie de uitslag telkens minder worden. Guusje is ook lang niet meer zo onrustig tijdens het verschonen, alsof ze merkt dat we er alles aan doen om haar billen te verzorgen.
Ach, nog een paar dagen en dan is ze er hopelijk van af.

X Letty

H0i;

Ik had dat ook bij mijn kleintje van 2,5 mndn. Ik heb allerlei cremes ingesmeerd zoals sudocreme luieruitslag creme schimmelinfectie creme van de huisarts gekregen toch hielp het niet, zelfssss roomboter had ik gehoord dat het hielp toch niet! Huilen huilen huilen.0p een gegeven moment heb ik BEPANTHEN gebruikt voor mijn kleintje het hielp echt! Je moet gewoon uitproberen wat goed voor ze zijn heel veel sterkte..

Liefs moeder van Esila..

als de billetjes open zijn moet je niet met zalfjes aan de slag hoor.
Dit mag alleen als de huid heel is. en evt rood.
Wat schijnt te helpen is maizena.
Gewoon goed strooien niet te zuinig.
Dit obsorbeert namelijk het vocht waardoor de huid niet nog weker wordt.
Leg haar als het even kan een poosje in de blote billen. NIet echt de tijd van het jaar.
Je kunt er als je ze over hebt van je kraampakket een onderlegger onder doen. IS lekker zacht en mocht ze dan plassen of poepen kun je het zo weggooien.

Verder inderdaad geen billendoekjes gebruiken dit prikt namelijk erg en doet als de huid open is gewoon zeer.
Verschoon regelmatig de luier en als je denkt dat het van etos luiers komt zou ik als ik jou was gewoon weer overstappen naar pampers

succes ermee

Terug
Bovenaan