Luieruitslag

Arjun heeft flinke luieruitslag, zijn billetjes zitten onder de rode bultjes. Ik heb er Sudocrem opgedaan. Kan ik er nog iets anders opsmeren?

Hoe behandelen jullie luieruitslag?

Groetjes Lovely Rose

Hoi,

Sudocreme is bij ons thuis heilig verklaard. Het is het enige wat echt direct helpt. Meestal is de uitslag na 1 à 2 keer smeren al weer verdwenen. Het helpt ook goed tegen andere "vreemde" plekjes!

Groetjes, Ingrid

Hoi,

Erg he, zulke billetjes. Laura bleek allergisch voor de Natusan luierzalf en kreeg daar dus luieruitslag van. Laatst was het  zo erg dat sudocreme niet meer hielp, ik heb er toen zinkzalf opgesmeerd. Daarmee was het zo weg!

Groetjes en succes ermee

groetjes Ilona

Ik heb Laura ook met de billen bloot gelegd in de box op een zeiltje met een stuk of drie hydrofiel luiers erop en dan iedere keer dat ik er langs liep even voelen of het nat was en evt de luiers verschonen. Heeeeeeeeel veel was, maar wel lekker voor de jonge dame. Maar ik weet niet of dat bij een jongetje wel gaat, dat zit daar natuurlijk wat anders in elkaar en ik kan me zo voorstellen dat een straaltje van een jongen wat verder komt dan van een meisje. Uitproberen, denk ik.

Groetjes Ilona

Maizena! Ik schrijf het elke keer maar weer, het helpt echt fantastisch. Gewoon na het verschonen een beetje in de luier strooien. De kleine van mijn zusje had vorige week met het warme weer ook erg last van luieruitslag, en na de maizenatip was het zo verdwenen. Ook zij is dus een maizena-fan geworden, haha. Ik gebruik het trouwens in combinatie met sudocreme, maar dat moet je er niet te dik opsmeren is mijn ervaring, dan helpt het niet zo goed. Maizena kost bijna niks en helpt echt supergoed! Zeker het proberen waard  .
groetjes van Ruth

Grrr... Ik had Arjun bloot op een onderlegger uit het kraampakket met een hydrofiele luier er op gelegd, maar hij beweegt heel erg, dus het heeft geen nut.
mijn schoonmoeder komt thuis. Zij ziet het en ik vertel haar, dat hij uitslag heeft. Ze heeft een goed idee, we doen de hydrofiele luier om hem heen en maken het vast met luiertape. Begint ze te zeggen dat Arjun niet tegen wegwerpluiers kan, haar kinderen konden dat ook niet. zo irritant, als je als moeder wat wilt vertellen over je kind, dat dan iemand anders het beter moet weten... en Arjun heeft niet zo vaak luieruitslag...

Arjun kan geen katoenen luiers dragen, dat maakt de verzorging alleen maar vermoeiender.

Terug
Bovenaan