Luieruitslag

Ik kan me voorstellen dat je hier een beetje kriebelig van wordt! Je weet toch als moeder zelf wel wat het beste is voor je mannetje?! En elk kind heeft wel eens last van luieruitslag hoor!
succes!

Gewoon volhouden, hoor. Een keer luieruitslag gebeurt ook bij kinderen met katoenen luiers en als het voor jou makkelijker is, dan zijn wegwerluiers gewoon de beste optie!!! Als je de luier niet vastgeplakt wilt hebben en je weet nie zo goed hoe je het moet zeggen, kan je ook altijd nog dat ding lostrekken als je schoonmoeder weg loopt, dat doe ik ook bij mijn schoonmoeder om niet steeds de confrontatie aan te hoeven gaan.

Succes ermee, Ilona

ps. Ik had er geloof ik een stuk of drie of vier onder, bijna de hele box lag vol met luier, het zag er niet uit, een witte zee met een meisje ertussen in haar blote billen!

Hai Lovely Rose

Ik leg Loek op een celstofmatje met hydrofielluier of alleen hydrofielluier. Over zijn piemel leg ik een dubbelgevouwen spuugdoek die ik op zijn buik onder zijn romper stop en heel losjes een beetje onder zijn billen. Zo kan er wel lucht bij, maar plas komt in de spuugdoek. Tja... en dan moet je het wel regelmatig vervangen door een schone...
Bij ons werkt dit.

Enne... succes met je schoonmoeder! Heel vervelend!

Goewan-mats heeftgeen uitslag maar heeft een hekel aan natte luiers, na een plasje geeft hij al aan dat iets hem niet lekker zit. met dit warme weer bij ons in huis is het soms wel 25 graden, dan leg ik hem af en toe een half uurtje ofzo in zijn blote billetjes, zo kunnen zijn billetjes ook goed ademen, want daar zit normaal altijd iets omheen, en dus is dit goed voor zijn billetjes

Nog een plastip. De meeste kindjes plassen na de voeding, dus als je eerste even wacht totdat hij geplast heeft en dan met de blote billen neerlegt heb je minder kans verrast te worden.

Judith

hoi
de tip maizena was al gegeven,maar je kunt de maizena ook in de luier gooien.als hij dan plast,trekt dit gelijk het vocht op en blijven de billetjes ook in de luier droger.sudocreme is ook grandioos spul,kalmeert direct.sudocreme IS  trouwens zinkzalf hoor.het smeert alleen wat lastig op open,vochtige plekken.
en trek je van je schoonmoeder niks aan hoor.katoen of wegwerp,kapotte billen krijgen ze allemaal een keer.misschien tandjes??
groetjes kari

mijn man en ik denken idd dat het tandjes zijn, maar er is alleen nog geen tand te bekennen.

Als het vanavond, nog zo rood is, bel ik de dokter.
Het wordt in ieder geval niet erger, dat scheelt. Volgens mij jeukt het en hij vindt het niet fijn als zijn billetjes worden aangeraakt. Daardoor beweegt hij zo veel enals ik hem probeer te verschonen, duurt het alleenmaar langer.

Hoi!

Ik wilde alleen even zeggen dat ik ook van de maizena promotie ben. Ik weet niet of je het ondertussen al geprobeert hebt, maar geloof me, het werkt echt!
Mijn dochter had al een hele tijd luieruitslag en niets hielp, sudo, zinkzalf, bepanthen, ik had alles al geprobeert. Op een gegeven moment ben ik naar de dokter gegaan omdat ik er van uit ging dat ze dan wel een schimmeltje zou hebben. Toen ik bij de apotheek kwam om het zalfje op te halen raadde die mij aan om eerst een goede paar dagen maizena ruim op haar billen en in de luier te strooien. Volgens hem neemt maizena (als bindmiddel natuurlijk ook) veel vocht op, schimmels groeien op vochtige plaatsen maar als haar billetjes geen vochtige plaats meer zijn... enfin je begrijpt het wel!
Ik had er eerst een hard hoofd in maar vond het wel het proberen waard. Ik hou niet zo van chemische medicijnen dus als huis tuin en keuken middeltjes ook helpen, prima! Ze verkochten de maizena zelfs in de apotheek, in een speciale strooibus! Je kunt het natuurlijk ook in de supermarkt kopen maar dit vond ik wel even handig. Het is gewoon hervulbaar.
Om een lang verhaal kort te maken, het werkt echt super super goed! Die hardnekkige uitslag was binnen een week ongeveer helemaal weg en heerlijk rose billetjes kwamen ervoor in de plaats. Nu doe ik telkens als ik zie dat ze wat roder zijn dan normaal weer een beetje maizena erop en ze heeft nooit meer uitslag gehad.
Echt het proberen waard dus en het kost praktisch niets en kan zeker geen kwaad.

Succes!

Terug
Bovenaan