luieruitslag

Hallo meiden

Shanice heeft last van kapotte billetjes. Ik denk dat ze kiezen krijg ik mag ook niet in de mondje komen. Maar ik zit echt even van hoe en wat dat nou ook alweer ik heb namelijk zalf voor schimmel in huis mag je daar nou sudo bij gebruiken of niet in ieder geval niet samen met de zalf die ik 2 keer per dag mag smeren
Het is echt zielig ze is ook zo jengelig en brullerig dat ben ik echt niet van haar gewend maar ja wat wil je.
Wat zouden jullie doen?

groetjes lisette

Hoi Lisette,

Wat naar dat Shanice zo'n last heeft van die luieruitslag.
Sta jij ook altijd mee te huilen bij iedere luierverschoning?
Isabelle had ook hele stukkende billetjes toen ze antibiotica gebruikte, ik stond echt letterlijk tranen met tuiten te huilen tijdens de verschoningen.
Ik snap je vrag niet helemaal, wil je nu weten of je de sudocreme samen mag gebruiken met de creme die je hebt tegen schimmel?
Ik ben er hiervan uitgegaan, als het anders is  hoor ik het graag van je.
Als het een creme is die je  bij de apotheek   hebt gehaald, zou ik hun eens opbellen om te vragen of je dit kunt combineren. Zij weten het beste wat er wel en niet gecombineerd kan en mag worden.

Sudocreme helpt hier altijd het beste, maar niet ieder kindje reageert even snel erop.

Succes en sterkte

Liefs Monica

hoi hoi,

Wij hebben hier een paar  weken geleden ook drama gehad met de billen. Ze had echt van die plekjes die helemaal open waren.
Ik gebruik normaal ook altijd sudocreme, maar dit keer hielp het dus helemaal niet. Ik heb toen Bepanthen zalf gehaald. Deze creme is iets vettiger en brengt een dun laagje aan. Ze plassen het er dan ook niet zo gemakkelijk vanaf. Dat was met de sudocreme namelijk wel het geval.
Als de billetjes echt helemaal open zijn dan kun je ook wat babypoeder of maizena  gebruiken.  

En zoveel mogelijk de billen met water schoonmaken. Daarna met een handdoek droogdeppen en even aan de lucht laten drogen. In de billendoekjes  zit namelijk parfum en dat bijt op een open plek.

Veel succes ermee.
Groetjes Anne  

Die creme vd apotheek bevat waarschijnlijk miconazol nitraat, en dat mag je wel samen gebruiken hoor. Ik deed altijd klodder op mijn hand, en dan op hand klodder sudocreme erbij, even doorroeren met je vinger, en dan lekker dik (vooral voor de nacht) aanbrengen!

Je hebt ook bepanthen zalf, die word ook bij luieruitslag gebruikt, maar zelf vind ik het niet zulk geweldig spul, maar da's mijn mening, mijn vriendin bijvoorbeeld zweert erbij en vind sudocreme weer niks.

Sterkte, groetjes Bianca

hoi,
volgens mijn huisarts heeft sudocreme al iets schimmelsdodend...
hoe het precies zit weet ik niet,
maar bij kapotte billen smeer ik dikke klodders sudocreme i.p.v. netjes dun.

liefs marina

Hoi!

Wat zielig he als ze zulke stukke billen hebben. Wij hebben het laatst ook gehad met ons kleine mannetje naar 2 dagen diaree... In het ziekenhuis (hij werd opgenomen met uitdrogingsverschijnselen) kwam ze ook aan met bepanthen maar hielp niet echt en toen hebben we zelf zinkolie gehaald...Binnen een dag was het al bijna weg!
Misschien het proberen waard? Het is dus geen zinkzalf maar zinkOLIE. Je kunt het gewoon bij de drogist halen, is een potje van dr.Swaab.

Heel veel sterkte!!

hoi

wij gebruiken altijd eerst de talkpoeder van zwitsal en daarover heen smeer ik de sudocreme(wel lekker dik).
je moet het wel bij iedere luier verwisseling doen en je ben t er binnen 2 dagen van af.

en ik gebruik ook niet al te natte billen doeken. ik vind zelf die van pampers te nat

nou succes ermee

gr shirley

Hoi,

Behalve al het smeren wat iedereen aanbied (ik gebruik Bepathem of sudo) laat ik Myrthe een tijdje zonder luier rondlopen. Want aan de blote lucht heelt het het best.
Is soms even lastig (als ze ineens plast haha) maar ik heb de dweil klaarstaan en doe er niet moeilijk over.
Krijg zelf uitslag van maandverband (tampons vind ik ook niets) en de lucht is het lekkerst!!

Heel veel sterkte.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan