luieruitslag

heyey

of het samen kan weet ik niet, daar zou ik even de apotheek voor bellen.
nathalia heeft op dit moment ook ontzettend rode billetjes. echt zielig.
ik mag er ook echt niet aanzitten.
het doet natuurlijk hel veel pijn bij haar.
wat ik nu doe, is als ze een plasluier heeft, niet haar billetjes schoonvegen.
klinkt misschien vies, maar t is zooo erg, dat als ik haar billetjes afveeg, ik het alleen maar verder kapot maak.
dus bij een plasluier: luier af, volgende luier aandoen en een ontzettend dikke laag sudocreme erop doen.
ik doe het echt dik, zodat ik haar billetjes niet aanraak.
als ze een poepluier heeft, moet ik het natuurlijk wel schoonmaken.
dat doe ik met een lauw/warm washandje, en daarna de dikke laag sudocreme erop doen.

liefs, do

Hallo meiden

Dank jullie wel voor de reacties en tips Momenteel maak ik Shanice de billen schoon met een hydrofielluier en water dat is het beste en ik smeer maar dikke sudocreme . Ik weet namelijk niet zeker of ze ook schimmel heeft dus ik ga maandag maar naar de huisarts voor de zekerheid.
Het is echt niet leuk meer maar nou is het pappa pappa.
Ik doe het weer niet goed boos dat ze naar me kijk als blikken konden doden whoo
Mijn man kon wel weer wat tandjes zien en kiezen die aan het doorkomen zijn hij mag wel kijken maar ik niet hoor echt pappakindje .

groetjes lisette

hahahha ja lisette, ik herken je helemaal!
als nathalia pijn heeft, of iets niet leuk vind, heb ik het gedaan en wilt ze alleen nog maar bij papa!
ook bij haar mag ik niet in haar mondje kijken, maar papa wel.
(hij heeft dus ook ondekt dat ze 4 kiezen en 2 tandjes krijgt)
we hebben het hier zelfs al eens gehad, dat ik haar geen eten mocht geven, maar alleen papa!!!
nou, daar trapte ik dus even niet in. ik ben de baas, niet nathalia hahahaha
tja, het zijn echte pestaapjes, die kleintjes hahahaha

nou, succes met de rode billetjes!

liefs, do

Hoi,

Ik gebruik altijd sudocreme als de billetjes nog niet stuk zijn. Als ze wel echt stuk zijn heb ik een potje zinkolie creme van de apotheek.
Voor 2 euro had ik een hele grote pot.
Door de olie in de creme blijft deze netjes op de plekjes zitten.
Door het krijgen van tandjes is het iedere keer weer raak.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

hoi patricia.

doet dat geen pijn, die zinkolie?
ik bedoel, sudocreme smeer ik er bij nathalia altijd heel dik op, zodat ik haar billetjes niet hoef aan te raken.
hoe zit dat met die zinkolie?
sorry, klinkt misschien dom maar heb er nog nooit van gehoord hihi.
en zijn de billetjes dan weer snel heel?
nathalia schreeuwt moord en brand, als ik haar luier al afdoe.
echt zielig.
zal blij zijn als al die tandjes eindelijk door zijn.
hopelijk hoor ik het van je :D

liefs, do

Hoi Do,

Nee het doet geen pijn. Het is juist hele dunne zachte creme, je ziet echt aan ze dat het oplucht dat het niet meer zo'n pijn doet.
Ze doen bij de apotheek zo een klein beetje in een potje (nou ja het is dan nog een beste pot vol hoor) en ik moest toen 2 euro betalen.
Ik kreeg er een spateltje bij zodat ik de creme voor elk gebruik even kon doorroeren zodat de olie er goed doorheen zat.
Het is gewoon zinkzalf (sudocreme) met olie erdoor waardoor het blijft "plakken" op de natte plekjes.
Gewone sudocreme blijft net zitten op natte plekjes alleen droge plekjes.
Deze creme is mij overigens door de huisarts aangeraden.
Je kunt het overigens ook bij de drogist kopen hoor, maar de apotheek zit hier om de hoek en het potje is zo weer gevuld.

Sophie had de billetjes zo rood, er waren zelfs al plekjes aan het bloeden.

Ze heeft erg snel luieruitslag, zodra er maar een tandje doorkomt dan is het weer raak.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hallo meiden

Ik ben bij de huisarts geweest en ik heb een speciale creme die met microzalnitraat en hydrocortison voor eczeem dus en daarbij een lanette creme.
Sudocreme droogt uit en je moet het juist vettig houden dus daarom die lanette want die andere creme mag maar 2 keer per dag.
De huisarts schrok ervan die vond het ook wel heftig eruit zien.
Nou hoop ik dat het snel wegtrek arme meid

groetjes lisette

Terug
Bovenaan