Luxe vraag.....

A

Anoniem

Guest
Over 3,5 mnd verwacht ik ons 2e dochtertje, de oudste is vandaag 16 maanden oud.
Bij de eerste heb ik enorm veel kleertjes gekregen als kraamcadeau, en zelf had ik natuurlijk ook nogal wat gekocht. In de loop der tijd is daar nog veel meer bijegekomen. En ook een hele hoop speelgoed, puzzels, boekjes (waarvan ik vind dat je nooit genoeg kunt hebben) en noem maar op.
Onze buurvrouw hield een paar wkn geleden een garage-sale ivm hun verhuizing, en daar heb ik van alles voor een prikkie op de kop kunnen tikken; poppenwagens, piano, complete Barbie-keuken en badkamer, stogzuiger, koffiezetapparaat, keuken en ga maar door! Toen bracht mijn 19-jarige nichtje ook haar complete Barbie-verzameling, en nog veel meer mooi ander spul! Alle spullen in picobello staat!
We hebben wel genoeg totdat de dames te oud zijn voor al dit soort dingen.
Kortom: we komen om in de kleren en speelgoed, en ik ben bang dat we de volgende kraamperiode NOG MEER zullen krijgen. Allemaal heel lief bedoeld natuurlijk, maar ik vind het stiekem wel heel zonde van het geld.... Wij zitten zelf niet zo royaal in de slappe was namelijk.
Ik zou dus heel graag op het geboortekaartje willen vermelden dat bijv. cadeaubonnen ofzo ( of zelfs cash geld ) veel meer welkom zijn, zodat we mettertijd zelf iets kunnen kopen mocht dat nodig zijn. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een groot buitenspeelapparaat, die zijn heel duur maar ook duurzaam.
Nu hoor ik van verschillende kanten dat je zoiets niet kunt maken, dat dat echt not done is, maar misschien weet iemand een elegante manier om dit 'probleem' op te lossen. Of heeft iemand anders ook plannen in die richting????
Alle tips en meningen zijn welkom...
Joke

Ik begrijp je heel goed,
Zelf heb ik voor onze 1e kleine waarvan ik 7 april ben uitgerekend, onwijs veel speelgoed en kleertjes en alles tijdens me gehele zwangerschap spullen voor op de kop getikt.
Ik heb nu ducky beau, esprit, mexx kleren allemaal voor een prikkie en super mooi.
Ik heb op me lijstje dan ook maar 2 echte grote cadeau's staan die ik nog wil hebben eigenlijk zoals campingbedje en kinderstoel.
Verder zou ik ook graag cash of bonnen hebben.
1. zodat ik kleren kan kopen wanneer het weer nodig is
2. het me eigen smaak is anders hangt het ook ongedragen in de kast
3. wij ook elk extra'tje kunnen gebruiken.

Ik zit niet krap bij kas, maar ik heb het niet ruim.. moet goed opletten wat ik doe.
En momenteel ziet het er naar uit dat we eind van het jaar in ons nieuwe koophuis zitten en nu heb ik een baby kamer van 8 m2   en in het nieuwe huis is die babykamer
22 m2. Dus dan vind ik het leuk om meer spullen voor de kamer te kopen enz.

misschien kan je onderin het geboorte kaartje een zin maken met
- Cadeau tip (envelop teken)
en evt nog een kort leuk zinnetje ervoor.

lijk mij niet bepaald gek staan, het word ook op trouwkaarten gedaan dus.....

groetjes dees 38w6d

hoi Joke,

Ik ben van het feb-forum, heb 3 kinderen.
De jongste is 7 weken.

Ik snap wat je bedoelt met al die spullen, wij hebben ook genoeg!
Wel vind ik het gek dat andere mensen raar reageren op het feit dat jullie
liever een financiele bijdrage hebben, en dat het not done zou zijn.
Mooi niet naar luisteren, belachelijk!

Als ik jou was, zou ik een leuk gedichtje maken voor op het geboortekaartje
waarin je symbolisch om geld vraagt.
Net zoals je wel eens ziet op een trouwkaart.
Dat vind ik absoluut kunnen!
Je zou er bijvoorbeeld een klein spaarvarkentje op kunnen zetten.

Het zou toch zonde zijn, als de kraamvisite met spullen aan komt zetten waar
je helemaal niet blij mee bent!
Een kraamkadootje kost toch al gauw 10 euro.

Wij hebben voor onze kinderen een bankrekening geopend.
Als je dat  meteen doet na de geboorte  van de kleine, kunnen de opa's en oma's er gelijk iets opzetten!
Vinden ze meestal een heel goed initiatief!

succes, en trek je maar mooi niets aan van wat de rest vindt of zegt...

Ik vind het juist heel slim om te sparen voor iets groots!

groetjes Linda

Hoi,

Je kan inderdaad een rekening openen voor je kindje, hier noemen ze het een 'pamperrekening'. Of je kunt op je kaartje een versje zetten, waarin je om geld vraagt. Vragen mag altijd, nee heb je en ja kan je krijgen. Kennissen van ons zetten op hun kaartje het volgende: 'Knuffels en kleertjes heb ik genoeg, zou u het erg vinden als ik een centje vroeg?' Duidelijk en toch niet echt dwingend vond ik... Succes ermee!

Groetjes,
Marian

hoihoi

Vrienden van ons kregen de tweede en die vroegen ook om geld om een groot speeltoestel voor buiten mee te kopen.
Ook ik vind dat je best om geld kunt vragen, bijv. ik heb liever centjes dan spullen om mijn studiepotje mee te vullen o.i.d.
Wat ik laatst hoorde vond ik ook een goed idee.
Vraag om pampers! Ik heb al  genoeg spullen, maar niet genoeg pampers om te vullen.
Pampers kosten ook een hoop en die kun je nooit genoeg hebben toch?
Het is i.d.d. onzin als je meer dan genoeg hebt om nog meer spullen te krijgen.
Ik zou op het geboortekaartje een leuk gedichtje maken waarin je het uitlegt.
Er zullen er ook veel blij mee zijn, als ze net zoals ik ik zijn, ik weet ook nooit wat ik moet kopen.
Suc6 ermee!
Groetjes RB

Hoidiehoi

Ik zie ook absoluut niet in waarom het niet zou mogen hoor....
Ik bedoel, anders krijg je toch een antal dingen die je helemaal
niet leuk vindt en dat is toch zonde van het geld???? Inderdaad
zou ik er ook een mooi gedichtje bij bednken, en ik denk dat
mensen dan echt niet flauw zullen gaan doen hoor. (en boven-
dien......als ze het eenmaal hebben gelezen, durven ze echt niks
meer te zeggen hoor, dus wat niet weet........)

Veel succes!
Liefs ANnet

Tja van mij mag iedereen dat zelf weten, maar ik zal zelf niet zo snel met een gevuld envelopje bij iemand komen. Heb laatst wel een spaarpot voor mijn neefje (werd 2)  gekocht   en daar wat geld in gedaan, maar voor je het weet heb dertig spaarpotten.

Zelf heb ik een heleboel dingen bewust niet aangeschaft (krijg je het dan is het natuurlijk wat anders), juist om een lijstje te hebben. Daar staan kleinere dingen op, maar ook grotere kado's.

Zelf vond ik het vreselijk om bij de geboorte van mijn neefje dat ze alles al hadden en dat ze bij alles zeiden, dat hebben we al en weet je sommige dingen waren echt al oud, daar hadden ze best een nieuw exemplaar voor kunnen krijgen, maar nee ze hadden het gekregen van een vriendin van mijn schoonzus, dus nieuw wilden ze niet.

Zelf heb ik bepaalde dingen niet aangenomen, omdat ik ze niet mooi vond, of omdat ik dat graag nieuw wilde vragen.

Maar goed doe wat je zelf wil, en trek je niets aan van wat anderen er van vinden.

Hallo,
Als je liever geld wil als kraamcadeau kan je ook op het geboortekaartje zetten:
Omdat er zoveel van ....... (je eerste dochter) over is gebleven,
vragen wij nu om iets in een envelopje te geven.
Ik vind er niks raars aan om geld te vragen ipv speelgoed of kleertjes
groetjes simone

Terug
Bovenaan