Luxe vraag.....

ik heb zelf (nog) geen kinderen maar ik snap jullie probleem zeker.
en graag wou ik daar nog iets aan toe voegen.
een vriendin van mij is zwanger en ik zou het heel erg jammer vinden als zij geld zou vragen. alleen al omdat ik het veel te leuk vindt om een babywinkel door te kunnen struinen en leuke kleine kleertjes en dergelijke kopen kan.
dan heb ik tenminste een excuus om zo'n winkel in te gaan.
zo vaak gebeurt het niet dat je kraamcadeautjes kopen kan.
en het is het leukste wat er is!!!! alleen al om dan stiekum voor mezelf alvast te kijken voor als het zover is.

groetjes sandra

Sandra,

al zou jouw vriendin vragen om geld, dan nog staat het jou vrij om gewoon een kadootje te kopen. En zolang mensen zich maar realiseren dat al vragen ze om geld, er toch mensen zijn die liever een kado geven en daar dan toch blij mee zijn, dan is er niets aan de hand.

Miep

Dit kwam ik tegen, misschien heb je er wat aan:

Op het geboortekaartje van ons eerste kindje stond:

"Ze hebben negen maanden op mij gewacht.
Papa en mama hebben ondertussen aan alles gedacht.
Wilt u toch graag iets schenken,
maar kan je niets bedenken?
Laat het dan iets klein en fijn
in een envelopje zijn."

Voor het geboortekaartje van ons tweede kindje had ik het volgende verzonnen:

"Wilt u mij iets schenken, maar u weet niet wat?
Het is niet moeilijk, los het simpel op:
stop uw cadeautje gewoon in een envelop.
Maar u maakt ons het meeste blij,
als u gewoon een komt kijken naar mij !"

Succes

Leuke tips allemaal !!
en het kan tegenwoordig zeker hoor, ik vind het absoluut geen raar idee om geld/envelopje of zoiets te vragen.

Doen dus !!
Groetjes Marasje

Hoi, ik herken het wel, heb al 4 kids, en alles is aanwezig. Maar ik zou echt nooit vragen om geld. Ik geef het zelf ook niet als er om gevraagd wordt. Maar bonnen.... je kunt gewoon als mensen het vragen suggesties geven, en iets zeggen als; een bon vd hema of prenatal komt ook van pas hoor!
Ik vind om geld vragen heel 'hebberig'staan. Ik zou dan nog eerder zeggen ipv cadeaus een donatie aan de cliniclowns of zo.
Succes, Jelte

Een collega had er bij haar 4de kindje op gezet

Kleertjes en beertjes heb ik inmiddels genoeg
zou u het erg vinden als ik om een centje voor later vroeg

Trouwens dom dat mensen om zo'n vraag zo raar reageren, waarom wel 10 euro willen uitgeven aan iets wat niet gebruikt kan worden maar diezelfde 10 euro in een envelop zodat hij goed besteed kan worden is blijkbaar ook niet goed. Rare mensen op deze wereld

een vriendin vn mij is zwanger en heeft alles in huis behalve de duurdere, nog niet noodzakelijke dingen als een kinderstoel, buikdrager en flessensterilisator.
Dit vind ik wel leuke kadootjes, maar ze zijn wel heel prijzig en ik vind dat je die eigenlijk alleen van de ouders kunt verwachten.
Ik heb voor haar een groeiboek en een kadobon van de prenatal gekocht, al die kleertjes zijn heel leuk om te kopen en te geven maar ws wordt de helft niet gedragen en had je het geld beter zo kunnen geven of in de vorm van een kadobon.

Ik vind het niet raar om geld te vragen al zal ik het dan in een vorm van een bon vragen, net iets subtieler...

Groetjes Roos

maak er een briefje bij , dat ze straks samen spelen van het speelgoed , en dat de kleine nu alvast wil beginnen met sparen   voor   later ,

mijn zoontje speeld ook met het speelgoed van zijn grote zus , en nu met de derde opkomst is   speelgoed het laatste wat ik   zou willen   hoor , dus   ik begrijp je vol komen
    maar gewoon een leuke tekst   erbij zetten en dan snappen ze het wel

of   vraag om   vvv bonnen     als cadeau tip onderaan de kaart

Terug
Bovenaan