Lynn heeft heupdysplasie

Hoi hoi,

2 Maanden geleden hebben ze op het consultatiebureau ontdekt dat Lynn een extra bilplooi heeft, dat de plooien in  haar been a-symmetrisch zijn en dat haar ene beentje iets langer is dan de andere. We kregen een verwijsbrief mee voor de huisarts en die heeft ons doorverwezen om een echo en een foto te laten maken. Lynn moest 3 mnd oud zijn, dus moesten we een maand wachten. Daarna moesten we 3 weken wachten op de uitslag. De huisarts adviseerde ons om toch even een afspraak te maken met de orthopeed.

Vanmorgen mochten we eindelijk  met Lynn naar de orthopeed. Hij heeft haar rug en heupen bekeken en constateerde heupdysplasie (links). Ze moet eerst 4 mnd een spreidbroekje dragen en dan wordt er weer een foto gemaakt en wordt bekeken of het voldoende effect heeft. We kregen een verwijsbrief mee en zijn meteen op pad gegaan naar een centrum voor orthopedie. Lynn kreeg een Pavlik-bandage aangemeten en we hebben zelf een aantal keer de bandage aan en uit gedaan. 't Is wel even wennen en een heel gedoe, maar we worden er vanzelf beter en sneller in. Lynn heeft niet zo heel veel bewegingsruimte, maar altijd nog meer dan met een gipsbroek. Wellicht krijgt ze over 2 mnd een ander spreidmiddel (omdat ze te sterk wordt voor het klittenband), maar dat moeten we nog zien. We moeten wel iets verzinnen om de maxi-cosi wat op te hogen onder d'r billen, zodat ze met haar beentjes net over de rand kan liggen. Ook moet ik even in d'r kledingkast duiken om wat strakkere kleding te zoeken. Dan zit de bandage het prettigst.

Zo ziet het er trouwens uit:

We gaan het dus wel zien of het voldoende werkt.

Groetjes,
Nelly.

hoi nelly

hopelijk helpt de pavlik bij lynn.
had net al gereageerd op je hyves.
maar wilde nog zeggen dat je wel in de auto moet ui kijken met de maxicosi omdat je gewoon de veiligste optie voor vervoer moet nemen.
wij legden bij iris in bed een handoek onder de benen voor wat steun iris haar benen lagen wat hoger in de pavlik heeft lynn dit ook.
hopelijk heeft de pavlik effect bij lynn.
ik deed iris er een majotje onder of een pyama broekje. evt. kun je als je goed bent in naaien een wikkel rokje maken.
als je vragen hebt mail me maar he.
groeten petra

Hoi Nelly,

We hadden het  wel een beetje verwacht, maar het is natuurlijk niet leuk voor Lynn. Zeker niet omdat ze dan niet lekker meer kan spartelen met d'r beentjes!

Geef ze maar een mega dikke knuffel van ons!!

Groetjes, Marieke, Lyanne en Vince

Oh die kleine Lynn!

Gelukkig is met een spreidbroekje veel te verhelpen..

Een kennis van ons had het ook bij hun meisje (gipsbroekje) en alles stond na een paar maanden weer mooi in verhouding. Ondanks dat het even behelpen is mogen we blij zijn dat ze er zijn!

Dus Lynn krijgt komende maanden een mooi broekje en daarna nóg mooiere benen!!

Wat wil een dame nog meer!

Succes!

Esmé mv Kay en ???

't Is echt zo zielig. Ze ligt te huilen omdat ze niet kan bewegen met d'r beentjes. Nou ja, hopen dat het snel beter gaat. Mama gaat nu ook even mee huilen hoor.

Toen vond ze het nog leuk.

Och nee toch, je had het al verwacht, maar toch! Dat arme prulleke! Geef haar maar een dikke knuffel en hopelijk is ze snel aan haar nieuwe houding gewend.

Groetjes Nanda

Hiya Nelly,

Ach gosh, je kleine meis. 'T is uiteraard nodig en verstandig en al die dingen, maar ik kan me voorstellen dat het lullig is voor Lynn. Je kan het ook niet uitleggen aan zo'n hummeltje.
Brul maar ff lekker met haar mee hoor.

veel succes, ilja

Terug
Bovenaan