M’n dochter van 2 jr 7 maanden komt elke nacht

Zo herkenbaar je verhaal!
Mijn zoon van 2,5 ging vlak na zijn verjaardag ook ineens 'fratsen' uithalen met het inslapen en midden in de nacht wakker worden. Ik was toen ook hoogzwanger (ondertussen een dochter van 3 mnd).
We hebben vanalles geprobeerd, vooral ook heel consequent gebleven in hoe we handelden en niet elke dag wat nieuws doen. Maar het is pas sinds kort dat hij echt weer goed inslaapt en de nacht doorgaat.

Na het bedritueel slaapt hij zelfstandig in. De deur is dan dicht. Ik sta nog kort achter de deur en meld dat ik er ben (max. 5 minuten).
Na de laatste voeding van onze dochter (om 23.00 uur) openen we zijn deur. Als er dan in de nacht iets is, kan hij altijd naar ons toe. In de ochtend mag hij nog even bij ons in bed kruipen (vanaf 6.00 uur).

Maar echt..hier is maanden van slechte nachten aan vooraf gegaan. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je kleine wat sneller weer goed slaapt, zodat jij kunt bijtanken voordat jullie baby er is.

En trek je het echt niet. Vraag een opa/oma of je kind eens kan komen logeren. Dan kun je even bijtanken. Ook middagdutjes doen als je peuter slaapt/naar opvang is, helpen mee
 
Mijn zoon (3) besloot afgelopen decmeber dat hij uit bed kon komen als ie overstuur was. Nu is het bijna standaard na het slaap ritueel dat ie na 5 min gaat huilen en na nog eens 5 min dat ie komt huilen op de gang.
Hij heeft een sterrenhemel wat zwak licht geeft en een slaap trainer (sinds 2 dagen) om ervoor te zorgen dat ie niet meer uit bed komt, had ik eerder mee moeten beginnen. Daarnaast maken mijn vrouw en ik afspraakjes met hem. "Als je nu gaat slapen en niet huilen, dan komt papa/mama strakjes nog een kusje geven", of een variatie daarop. Dit lijkt aan te slaan, maar als ik iets heb geleerd van deze fora dan is concequent zijn echt essentieel.
 
Wat stoort je zo aan het feit dat ze bij jullie ligt? 
als jullie allemaal zo lekker slapen kan het toch geen kwaad. En jij kan nog wel wat rust gebruiken lijkt me zo met je zwangerschap. 
als je het echt niet wilt kan je niks anders doen dan alle boven genoemde methodes uitproberen. Maar ervaring leert dat kinderen het langer volhouden dan ouders 
 
Terug
Bovenaan